رئیس رسانه ملی گفت:رسالت صدا و سیما در حوزه صنعت ، معدن و تجارت ؛ تبلیغ و ترویج و حمایت از فرهنگ تولید و اعتماد به نفس و تقویت فرهنگ مصرف تولید داخلی است.
کد خبر: ۸۰۶۷۶۴
برنامه سازی صداوسیما در حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد سرافراز در نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی که در سازمان صدا و سیما برگزار شد، افزود: حمایت و ترویج فرهنگ سرمایه گذاری در تولید و نوآوری ها در عرصه های مختلف صنعتی و تولیدی از اولویت های رسانه ملی است.

رئیس سازمان صدا و سیما، معرفی تولیدکنندگان برتر و کارآفرینانی را که موفق می شوند با سرمایه کم کالای مورد نیاز جامعه را تولید کنند از برنامه های رسانه ملی بیان کرد و گفت : این قشر برای جامعه الگو و امیدآفرین هستند.

سرافراز افزود: رسانه ملی در معرفی محصولات داخلی که ویژگی خوب دارد می تواند در قالب برنامه های متنوع همکاری کند.

رئیس سازمان صدا و سیما تبلیغ اینگونه محصولات داخلی در بهترین ساعات را با هدف فرهنگ سازی از ظرفیت های رسانه ملی ذکر کرد و گفت: ساخت و تولید برنامه های مشارکتی و تولید سریال با محتوای تقویت تولیدات داخلی و معرفی موانع و مشکلات راه اندازی یک خط تولید در قالب سریال از دیگر ظرفیت هاست.

سرافراز افزود: رسانه ملی در پوشش رویدادهای خبری، تولید مستندهای تلویزیونی و برنامه های ترکیبی و سایر برنامه ها نیز آمادگی دارد با وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری کند.

رئیس رسانه ملی ابراز امیدواری کرد کارگروه روابط عمومی های صدا و سیما و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهادها را بررسی کنند تا زمینه برای همکاری ها گسترش یابد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست مشترک با تاکید بر اهمیت همکاری رسانه ملی در حمایت از کار، تولید و سرمایه گذاری در کشور گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم تاکید کرده اند بخش صنعت و معدن پیشران اقتصاد کشور است.

نعمت زاده با اشاره به رهنمودهای مکرر مقام معظم رهبری درباره سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی افزود: هنوز فرهنگ تولید و اعتماد به نفس در این زمینه در کشور نهادینه نشده است که با کمک برنامه های صدا و سیما می توان این فرهنگ را نهادینه کرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به تجارب کشورهایی مانند مالزی، ترکیه و کره جنوبی در نهادینه کردن فرهنگ کار و تولید گفت : با همکاری صدا و سیما می توان برنامه راهبردی با مدت زمان 5 سال تدوین و اجرا کرد.

نعمت زاده توجه به فرهنگ سرمایه گذاری را دومین اولویت همکاری با رسانه ملی بیان کرد و افزود: این فرهنگ باید در کشور نهادینه شود که حتی یک درصد اندک از درآمد خانوارها هم می تواند به توسعه سرمایه گذاری و آبادانی در کشور کمک کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه به نوآوری، فناوری و ابتکار و خلاقیت در کشور را ضروری دانست و گفت: متاسفانه به موضوع خلاقیت در صنعت کشور کم توجهی شده است که با همکاری رسانه ملی می توان برای حمایت از طرح های خلاقانه گام برداشت.

نعمت زاده افزود: یکی دیگر از موضوع های مهم که با همکاری صدا و سیما می توان به نتایج خوبی دست یافت، توجه به فرهنگ مصرف داخلی است.

وی با اشاره به رهنمودهای جدی رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ مصرف داخلی گفت: در کنار این موضوع تولید داخل هم باید کیفیت خود را ارتقاء بدهد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اهمیت تبلیغ کالاهای داخلی در رسانه ملی یادآور شد: تبلیغ کالاهای داخلی با اولویت داشتن نشان استاندارد و دارابودن کیفیت بالا و صادرات می تواند در اولویت قرار گیرد.

در این نشست مشترک معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز مهم ترین اولویت ها، ظرفیت ها و دغدغه های خود را برای افزایش همکاری با رسانه ملی بیان کردند.

معاونان و مدیران رسانه ملی هم ضمن ارائه پیشنهادها برای گسترش همکاریها با وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تعامل بیشتر تاکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها