مهرداد بذرپاش یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس انتقاداتی را به مذاکرات و همچنین بیانیه لوزان مطرح کرد.
کد خبر: ۸۰۵۴۵۹
در ایران همه موافق توافق‌اند ولی نه هر توافقی

این نماینده مجلس نطق خود را با اشاره به صدر اسلام آغاز کرد و گفت: اگر خاتم پیامبران به واسطه وظیفه خود اجازه تحریف خداوند را در مقابل بت‌های آن زمان و خرافات جاهلیت ندادند، اسدالله غالب نیز پس از ادامه کار خاتم در تعریف درست خدا اجازه تحریف خاتم را هم ندادند و بخش جدی از زندگی خود را مصروف تعریف درست و صحیح پیامبر عظیم‌الشأن اسلام کردند. شاهد مثال نیز همین نهج‌البلاغه است.

او ادامه داد: تعریف درست آخرین پیامبر الهی بوده که کسی جرأت نکند خواب‌های پریشان خود را به ایشان نسبت دهد. بحق که امیرالمومنین خوب ایفای نقش کرد و اکنون نیز که خمینی کبیر در میان ما نیست دل‌ها برای راه و رسم آن سفرکرده نگران و دلواپس است، الحق که سید خراسانی ما این خلأ را پر کرده است که نه تنها ذره‌ای از مسیر پیر جماران منحرف نشده بلکه مرتب تعریف درست امام (ره) را یادآور می‌شود، الحمدلله سایه ایشان بر سر ملت است وگرنه این جماعت خواب‌نما استعداد این را دارد که خمینی (ره) بت‌شکن را طوری تعریف کند که بگوید امام (ره) آمریکا را فرشته بزرگ می‌دانست نه شیطان بزرگ.

بذرپاش با تاکید بر این‌که «در ایران همه موافق توافق هستند ولی توافق خوب و نه هر توافقی» ابراز عقیده کرد: در توافق ژنو چهار خطای راهبردی مرتکب شدیم و هرچه گفتیم جز توهین چیزی ندیدیم. اولین مورد عجله در توافق ژنو برای ارائه گزارش 100روزه اول دولت بود که دشمن را دچار خطای محاسباتی کرد؛ چراکه این پیام را داد که نیاز به توافق در ایران بالاست و ایران با هر شرطی توافق می‌کند. دوم، عدم توافق داده با ستانده است. سومین مورد، عدم شفافیت خطوط قرمز برای طرف مقابل است که ایران به هیچ وجه از آن کوتاه نخواهد آمد و چهارم مواردی از قبیل خزانه خالی جز خطاهای راهبردی در آن تاریخ بود که امیدواریم این مسأله از سر خیرخواهی بوده باشد. این چهار خطای راهبردی را مرتکب شدیم که آمریکا 16 ماه پس از ژنو از طرحی به نام لوزان رونمایی کرد. بیانیه لوزان به علاوه گزاره برگ آمریکایی‌ها که بهتر است آن را همان پیش‌نویس توافق بدانیم چرا که نه تکذیبی شد و نه بیانیه جایگزینی نوشته شد.

او درباره نظام نظارت و بازرسی نیز عنوان کرد: اگر نظارت‌های پروتکلی که خود جای بحث بسیار دارد را کنار بگذاریم، نظارت فراپروتکلی ویژه‌ای که داستانی خواندنی برای تاریخ خواهد بود و همه منتظرند ببینند واکنش ما به این درخواست چگونه است. اخیراً عناوین نیز عوض شده است و تحت عنوان‌های زرورق شده ارائه می‌گردد چون عنوان دسترسی مدیریت شده. بله عنوان درستی است، ولی مدیریت شده توسط ‌آن‌ها نه توسط ما. مدیریت شده توسط آنها که می‌خواهند به نقاط مورد نظر برسند نه توسط ما.

این نماینده مردم تهران در ادامه نطق خود به لغو تحریم‌ها نیز اشاره کرد و مباحث مطرح شده در این زمینه در مذاکرات را نیز دارای بحث دانست.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها