معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری:

مسئله آب به اندازه پرونده هسته‌ای برای کشور مهم است

معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری گفت: بحران آب مهم است زیرا زیست‌پذیری در ایران را در معرض تهدید قرار می‌دهد؛ بنابراین باید از همه گزینه‌ها برای مدیریت بهتر منابع استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۰۵۰۰۱
مسئله آب به اندازه پرونده هسته‌ای برای کشور مهم است

محمد فاضلی در نشست تخصصی «قنات برای آینده» اظهار داشت: متاسفانه در ایران دچار پوپولیسم قضایی شده‌ایم، برای حل این مشکل باید در قوانین و نظام قضایی کشور بازنگری انجام شود تا جلوی تجاوز به قنات‌ها گرفته شود.

معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک با بیان اینکه در دهه‌های اخیر برای احیای قنوات اعتبارات کمی از سوی دولت ها هزینه شده، گفت: تجاوز به حریم قنات ها فقط به اشخاص و شرکت های شخصی محدود نمی شود بلکه دولتی‌ها نیز در طول سالیان گذشته به حریم قنات‌ها تجاوز کرده اند که لازم است باید برای حفظ حریم قنات‌ها و اصلاح قوانین مرتبط برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مسئله آب به اندازه پرونده هسته‌ای در سیاست خارجی برای کشور اهمیت دارد.

فاضلی تصریح کرد: بحران آب مهم است زیرا زیست‌پذیری در ایران را در معرض تهدید قرار می‌دهد؛ بنابراین باید از همه گزینه‌ها برای مدیریت بهتر منابع استفاده کنیم.

وی افزود: گزینه قنات یکی از گزینه‌هایی است که تاریخ در اختیار ما قرار داده‌است و مسئله قنات به خصوص برای استان‌های مرکزی کشور اهمیتی راهبردی دارد که می توان از این گزینه با به روز کردن نحوه استفاده با توجه به شرایط امروز، بهترین استفاده را کرد که این مسئله نیزامند بررسی و مطالعه بیشتر است.

معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوی خاطرنشان کرد: اقتصاد سیاسی در مقوله آب سبب شده که گروه‌هایی که منافع انباشته‌ای دارند در مسایل آب دخالت کنند و فرهنگ بومی به دست فراموشی سپرده شود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها