با تصمیم اعضای شورای هماهنگی مدیریت به ‌هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده‌رود، آب این رودخانه در شهر اصفهان همچنان جاری می‌ماند.
کد خبر: ۸۰۱۲۷۵
آب در زاینده​رود جاری می ماند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، مدیرکل دفتر مدیریت منابع آب به‌هم پیوسته حوضه‌های آبریز فلات مرکزی، قره‌قوم و مرز شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به آخرین وضع برنامه برداشت از سد زاینده‌ رود گفت: بر اساس گزارش‌ها بارندگی در این حوضه بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها بوده و از ابتدای مهر تا اردیبهشت در ایستگاه چلگرد به عنوان ایستگاه معرف آب ورودی به زاینده‌رود، 1584 میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به متوسط 44 ساله حدود 13 درصد رشد داشت.

وی درباره آورد رودخانه‌ها به سد زاینده‌رود گفت: در فاصله مهر تاکنون آب ورودی به این سد 1049 میلیون مترمکعب بوده که بسیار بهتر از پیش‌بینی‌هاست؛ چرا که با وضع خشکسالی حاکم بر منطقه، انتظار می‌رفت تاکنون آب ورودی به سد حدود 700 میلیون مترمکعب باشد، اما با افزایش بارش‌ها، حدود 346 میلیون مترمکعب بیشتر از برنامه ورودی داشته‌ایم.

وزارت نیرو به تعهدات خود پایبند است

احسانی تصریح کرد: وضع مناسب بارش‌ها و ورودی سد سبب شد که وزارت نیرو بتواند به تعهدات خود در تامین آب شرب، کشاورزی و محیط زیست در حوضه اصفهان و چهارمحال عمل کند، به‌ویژه برای کشاورزان شرق اصفهان که سال گذشته امکان تامین آب برای کشت خود نداشتند، در سال جاری آبی طبق گزارش‌ها وضع کشت و کار بسیار مناسبی را داشته‌اند.

وی با اشاره به بهبود وضع ورودی سد زاینده‌رود گفت: با توجه به حجم سد پیش‌بینی می‌شود بتوانیم تدوام جریان زاینده‌رود به ویژه در شهر اصفهان را داشته باشیم که برای این موضوع نیز تمهیداتی در نظر گرفته شد تا هم بتوانیم آب پاییز و زمستان سال آینده را تامین کنیم و آب مازاد ورودی را برای پایداری جریان آب زاینده‌رود داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها