مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اعلام کرد

پایداری آب دشتی و نوار ساحلی تنگستان؛به زودی

آب شهر آب ‌پخش یکی دو روزی است که قطع شده و با توجه به اینکه قطعی آب به اطلاع شهروندان نرسیده بود، بی‌آبی باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مردم شده است.
کد خبر: ۷۹۸۲۷۷
آب‌پخشی‌ها بی‌آبی شدند

استان بوشهر در منطقه‌ای از کشور واقع شده است که از نظر بارشی با کمبودهای زیادی روبرو است و در زمینه تامین آب مورد نیاز خود در بخش‌های کشاورزی و آب شرب همواره با کمبودهایی روبرو است.

بخش عمده آب استان بوشهر از طریق استان‌های همجوار یعنی فارس و کهگیلویه و بویر احمد تامین می‌شود و بخشی نیز از طریق چاه‌های استان در شهرها و روستاها و بخشی نیزاز طریق تاسیسات آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود.

در روزهای اخیر از سوی مدیریت آب و فاضلاب استان اعلام شده بود که آب استان بوشهر برای انجام تعمیرات، ۴۸ ساعت و از روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه قطع خواهد شد ولی هنوز به این روز نرسیده، شاهد قطع آب شهر آب‌پخش هستیم و این در حالی است که قطعی اعلام شده توسط مسئولان نیز به تعویق افتاده است.

آب شهر آب‌پخش در حالی قطع شده است که قبل از قطع آب شهر، اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت نگرفته بود تا مردم نسبت به پرکردن مخازن ذخیره آب منازل خود اقدام کنند و آب باقی‌مانده را نیز با فرض وصل بودن آب شهر، مصرف کردند.

تعطیلات آخر هفته در شهر آب‌پخش در حالی سپری می‌شود که بی‌آبی به عنوان مهمترین مشکل شهر به یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث تبدیل شده است و مردم خواستار مدیریت بهتری در بخش آب این شهر هستند.

لزوم توسعه مخازن ذخیره آب شهری آب‌پخش

مسعود باقری یکی از شهروندان آب‌پخش در این زمینه گفت: متاسفانه در روزهای اخیر با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب در شهر آب‌پخش روبرو بودیم و نبود آب مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مخزن ذخیره آب کنونی شهر آب‌پخش جوابگوی نیازهای شهر نیست، افزود: احداث منبع دوم ذخیره آب شهر آبپخش باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات رفع شود.

باقری به گستردگی محلات مختلف شهر آب‌پخش اشاره کرد و گفت: جمعیت دو محله قلایی و بهرام‌آباد هر کدام به اندازه یکی از شهرهای همجوار است؛ پیگیری برای احداث مخزن ذخیره آب برای این محلات موضوعی اجتناب ناپذیر است که باید توسط مسئولان به جد دنبال شود.

پیگیر رفع مشکلات آب شهر آب‌پخش هستیم

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش نیز گفت: قطعی آب در روزهای اخیر ربطی به اعلام قبلی آبفا ندارد و دلیل این قطعی آب، اشکال در سیستم مسیر شبکه آبرسانی است.

مهدی بحرانی با بیان اینکه انتظار داریم مشکل آب آب‌پخش به‌زودی رفع شود، افزود: از وضعیت مخزن آب شهری آب‌پخش بازدیدی داشتیم که مشاهده کردیم میزان ورودی آب به این مخزن بسیار ناچیزاست.

وی خواستار رعایت الگوی صحیح مصرف توسط شهروندان شد و گفت: در شرایطی که با مشکل کمبود آب روبرو هستیم، باید همه با مصرف بهینه، زمینه را برای استفاده دیگر شهروندان از آب فراهم سازیم.

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش افزود: با جدیت پیگیر رفع مشکلات آب هستیم و این موضوع را در سطح مدیریت استان پیگیری می‌کنیم و امیدواریم به نتایج مورد نظر دست یابیم.

اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی برای رفع مشکل آب آب‌پخش

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش نیز گفت: در حالی که گفته می‌شود مشکل آب آب‌پخش به علت وجود مشکل در چشمه کازرون است ولی در شهرهای همجوار شاهد این مشکل نیستیم و مشکل مربوط به شهر آب‌پخش است.

مصطفی رضایی با انتقاد از عملکرد مدیریت آب شهرستان دشتستان و شهر آب‌پخش، افزود: انتظار داریم که مدیریت قوی‌تری در این زمینه صورت بگیرد و هر چه زودتر شاهد رفع چنین مشکلاتی باشیم.

وی به پیگیری‌های خود برای رفع مشکلات آب آب‌پخش اشاره کرد و گفت: در نشست هم‌اندیشی توسعه آب پخش که با حضور استاندار و مدیران ارشد استان برگزار شد، بنا به درخواست اینجانب در ارتباط با مشکل آب آشامیدنی آب پخش، استاندار بوشهر دستور فوری رفع مشکل آب را صادر و تامین اعتبار هم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش افزود: هفته گذشته که مصوبات آن جلسه را پیگیری کردیم، استاندار بوشهر اعلام کرد که مبلغ سه میلیارد تومان در وجه سازمان آب منطقه‌ای بوشهر واریز شده تا آب آشامیدنی آب‌پخش به خط آبرسانی کوثر متصل شود.

رضایی گفت: چند روزی است که این کار آغاز شده است و امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد تکمیل آن بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

لزوم صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب

بخشدار آب‌پخش نیز در این زمینه به علت کمبود آب در آب‌پخش اشاره کرد و گفت: آب ورودی استان بوشهر از سمت کازرون به علت خشکیدن یکی از چشمه‌ها درکازرون و اختصاص مقداری آب به باغات کازرون کاهش یافته است.

علی مردانلو افزود: این کاهش آب باعث شده تا میزان سهمیه ورودی آب شهر آب پخش نیز کاهش یابد و مقدار کمی آب در منبع توزیع آب آب‌پخش ذخیره شده است.

وی خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب شد و گفت: از همه شهروندان می‌خواهیم که با صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده از روش‌های صحیح مصرف، زمینه را برای استفاده همه شهروندان از آب فراهم سازند.

کاهش ورودی خط آبرسانی به آب‌پخش

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در ارتباط با مشکلات آب در شهر آب‌پخش گفت: عامل اصلی این مشکل، کاهش ورودی آب شهر آب‌پخش بود که هم اکنون در حال افزایش میزان ورودی است.

وی با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات آب شهر آب‌پخش در آینده نزدیک، افزود: پیش از این اعلام کرده بودیم که آب استان بوشهر از روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه به منظور تعمیرات اساسی به مدت ۴۸ ساعت قطع خواهد شد ولی این تعمیرات اکنون انجام نخواهد شد.

بشیر مکارم گفت: باتوجه به اینکه تعمیرات خط آبرسانی کوثر به تعویق افتاده، قطعی آب در استان بوشهر نیز تا اطلاع ثانوی معوق شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها