شبکه فرانس 24 در خبری اعلام کرد که جنبش انصارالله یمن می گوید یک فروند جنگنده مغربی تحت فرمان ائتلاف نظامی عربستان سعودی علیه مردم یمن را سرنگون کرده است.
کد خبر: ۷۹۶۸۱۱
انصارالله: جنگنده ائتلاف سعودی را سرنگون کردیم

به گزارش جام جم آنلاین، بعد از انتشار اخباری درباره مفقود شدن یک فروند جنگنده اف 16 مغربی که در تجاوز به یمن در قالب ائتلاف تحت فرماندهی رژیم عربستان سعودی مشارکت کرده بود شبکه فرانس 24 در خبری فوری گفت که خبرنگار اعزامی این شبکه به یمن می گوید حوثی های یمن (گروه شاخص در جنبش انصارالله متشکل از کمیته های مردمی یمن) سرنگونی این جنگنده را اعلام کرده است.

ارتش کشور مغرب پیش از این در بیانیه ای اعلام کرده بود، یکی از جنگنده های اف 16 این کشور که در جنگ علیه یمن به رهبری عربستان سعودی مشارکت داشت روز یکشنبه مفقود شد و بعد از محو آن از روی رادارها هنوز هیچ نشانی از این جنگنده قابل رصد نیست.

به گزارش رویترز، پادشاهی مغرب که با چند فروند جنگنده مستقر در امارات متحده عربی در عملیات رژیم سعودی علیه یمن مشارکت دارد در این بیانیه که از خبرگزاری رسمی مغرب منتشر شد افزود: این هواپیمای جنگنده در ساعت شش به وقت محلی در آسمان یمن گم شد.

یک خلبان دیگر که در یگان پروازی همراه جنگنده مفقود شده بود گفته است که نمی داند کجا و چگونه جنگنده همرزم او از دیدش پنهان شده است.

سقوط این هواپیمای جنگنده در حالی رخ می دهد که اخبار غیر رسمی از تجهیز نیروهای مسلح مردمی یمن به پدافند جدید ضدهوایی خبر می‌دهند.

تاکنون چند فروند جنگنده ائتلاف ضد یمنی به فرماندهی رژیم سعودی در یمن ساقط شده‌اند.

این اولین عملیات جنگی جنگنده های جدید مغرب از زمان خرید 24 فروند از آنها در سال 2011 از آمریکا است.

حمله هوایی عربستان در پی پیشروی و پیروزی های جنبش اعتراضی مردم به رهبری انصارلله در منطقه صورت گرفته است. عربستان سعودی به بهانه حمایت از رئیس‌جمهور مستعفی یمن، در این کشور دست به اقدام نظامی زده است.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها