• 1 0
  • 0

در فاصله ۱۳.۱ میلیارد سال نوری

دورترین کهکشان کیهانی شناسایی شد

جمعه 18 اردیبهشت 1394 ساعت 13:15
ستاره شناسان موفق به شناسایی و کشف دورترین کهکشان جهانی در فاصله ۱۳.۱ میلیارد سال نوری شدند ، کهکشانی که تاکنون دیده و شناسایی نشده بود.

تصویری که مشاهده می کنید متعلق به یک کشف مهم است که ستاره شناسان را از چگونگی آغاز فعالیت یک کهکشان که تاکنون دیده و کشف نشده بود، آگاه می سازد.

این کهکشان در گذشته نیز توسط تلسکوپ های هابل و «Splitzer» شناسایی شده بود اما اکنون فاصله آن کشف شده تا بتوان از چگونگی شکل گیری کهکشان ها در دوران کودکی جهان اطلاعات جدیدی را در اختیار داشت.

کارشناسان از این ستاره با عنوان دورترین کهکشانی یاد می کنند که تاکنون شناخته شده است.

ستاره شناسان معتقدند کهکشان های بزرگ در تاریخ ابتدایی جهان وجود داشته اند و این کهکشان ها دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به کهکشان های امروزی هستند.

ستاره شناسان معتقدند، رنگ های متفاوتی که از تصاویر کهکشان های اولیه مانند تلسکوپ «Splitzer» را در اختیار دارند، می توانند شواهدی از شکل گیری ستارگان عظیمی باشند که با گاز اولیه حاصل از این کهکشان ها حاصل شده اند.

به اشتراک گذاری