اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل هم اعلام کرد: به علت بارش برف، کولاک و سردی هوا امروز در اردبیل، مشگین شهر، لاهرود، ارشق، انگوت، سرعین، گرمی، نمین، نیر، هیر و جعفرآباد کلیه مقاطع تحصیلی و در بیله سوار، کوثر و خلخال مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی نوبت صبح تعطیل است.هم اکنون دمای شهر اردبیل 23درجه سانتیگراد زیر صفر است.
کد خبر: ۷۷۳۷۳۵
سرمای زیر 23 درجه مدارس اردبیل را تعطیل کرد

برف و کولاک موجب کندی تردد در برخی محورهای شمالی و تعطیلی مدارس در برخی استانهای ایران شد.

مرکز مدیریت راههای استان خراسان رضوی اعلام کرد: بارش برف در محورهای مشهد - باغچه -تربت حیدریه، مشهد -سرخس (گردنه مزداوند) سبب کندی تردد و کاهش دید وسائل نقلیه شده است

همچنین محورهای درگز -قوچان (گردنه تیوان )،نیشابور -باغچه (گردنه ابرش)، هم کولاک برف گزارش کرده و از رانندگان خواسته است برای تردد در این محورها به وسایل و تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

در محور مشهد - کلات (گردنه گوجگی) نیز مه غلیظ دید رانندگان را کاهش داده و سبب کندی تردد شده است.

بارش برف، سرمای هوا و لغزندگی معابر، مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهرستان شیروان و تمام مقاطع تحصیلی بخش های قوشخانه، جیرستان، سیرکانلو و سرحد شیروان در در نوبت صبح امروز، به تعطیلی کشاند.

مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول شهرستان فاروج و راز و جرگلان هم در نوبت صبح امروز تعطیل است.

آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین اعلام کرد: به علت بارش برف، سرمای شدید هوا، یخبندان و لغزندگی سطح معابر، مدارس برخی از شهرستان های شهرستان قوچان و بخش جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه، مدارس تمام مقاطع تحصیلی در شهرهای کدکن، دهستان و بینالود و مدارس ابتدایی و متوسطه اول در تمام منـاطـق و بخش های شهرستان های نیشابور و فیروزه در نوبت صبح تعطیل است.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: به دلیل وزش باد و بوران شدید در گردنه های این استان رانندگان احتیاط لازم را داشته باشند.

آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین اعلام کرد: به علت سردی و برودت هوا امروز در اردبیل و مشگین شهر مقطع پیش دبستانی وابتدایی در سرعین و هیر پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول و در گرمی کلیه مقاطع تحصیلی در نوبت بعداز ظهر تعطیل است.

مسدود شدن ۱۰۰ راه روستایی

برف و کولاک راه ارتباطی بیش از 100 روستای شهرستان مشگین شهر را مسدود کرد.

بارش برف در ارتفاعات شهرستان مشگین شهر از یک متر فراتر رفته است.

نجات ۱۵۰ مسافر

خبر دیگر اینکه جمعیت هلال احمر استان اردبیل اعلام کرد: 150 نفر که در 35 دستگاه خودرو در برف و بوران گرفتار شده بودند، بوسیله این جمعیت نجات یافتند.

تعطیلی مدارس یزد

اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم اعلام کرد: به علت بارش برف و سرما ، در یزد مقاطع ابتدایی، تفت همه مدارس ، مهریز مدارس ابتدایی و روستاهای تفت همه مقاطع، اشکذر بخش خضرآباد همه مدارس، میبد بخش ندوشن همه مدارس، بهاباد بخش آسفیج دهستان بنستان همه مدارس، مروست بخش کرخنگان، همه مدارس بافق، منطقه سبزدشت همه مدارس و شهر مروست مدارس ابتدایی امروز تعطیل است.

پلیس راه یزد نیز اعلام کرد: براثر بارش برف برخی محورهای فرعی و مواصلاتی در این استان مسدود شد.

محور فرعی کنج کوه، خضرآباد، ده آباد، علی آباد،‌ نصرآباد، بیدآخوید و محورهای فرعی در شهرستانهای تفت و مهریز هم مسدود است.

آموزش وپرورش گیلان هم افزود: به علت یخبندان و لغزندگی جادها، مدارس نوبت صبح وعصرمقاطع مختلف تحصیلی در دیلمان، عمارلو رودبار امروز تعطیل است.

ترافیک نیمه سنگین در محورهای مازندران

رییس پلیس راه مازندران گفت: با ادامه بارش برف در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر – سمنان و لغزنده بودن جاده ها، ترافیک در این مسیرها نیمه سنگین است.

در مبادی ورودی برخی از شهرها همچون ساری، بابل و آمل نیز به علت بارش شدید باران و آبگرفتگی ترافیک سنگین است و رفت و آمد به کندی صورت می گیرد.

تعطیلی مدارس آباده

بارش برف موجب تعطیلی مدارس شهر آباده در استان فارس تعطیل شد.

هم اکنون دمای هوا در شهر آباده 5 درجه زیر صفر است و ارتفاع برف به 5 سانتی متر رسیده است.

لغزندگی محور ایذه- دهدز

پلیس راه خوزستان هم اعلام کرد: بارش برف در24 ساعت گذشته، باعث لغزنده شدن محور ایذه- دهدز به شهرکرد شده است.

تردد در این محور به کندی صورت می گیرد، به غیر از این محور، تردد در کلیه محورهای مواصلاتی استان خوزستان روان است و تردد عادی در آنها جریان دارد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
برچسب ها: مه غلیظ کولاک برف
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها