شرلوک هولمز این بار خود معما شد

گمانه‌زنی درباره یک داستان کوتاه

با کشف یک داستان کوتاه این سوال مطرح شده که آیا این قصه ۱۳۰۰ کلمه‌ای قصه‌ای گمشده از کانن دویل است؟
کد خبر: ۷۷۳۶۷۶
گمانه‌زنی درباره یک داستان کوتاه

با کشف یک قصه بدون امضا متعلق به سال ۱۹۰۳ که برای جمع آوری پول برای ساخت پلی در مرزهای اسکاتلند نوشته شده، این احتمال وجود دارد که این داستان متعلق به کانن دویل باشد.

این نوشته امضا نشده ۱۳۰۰ کلمه‌ای بخشی از جزوه چاپ شده‌ای است که سال ۱۹۰۳ منتشر شده تا به وسیله آن بتوان برای بازسازی پلی در شهر مرزی سلکریک در اسکاتلند پول جمع کرد.

این داستان که به شعر و نثر روایت شده است در جریان برنامه سه روزه برای جمع‌آوری پول از مردم محلی منتشر شده بود.

کانن دویل نویسنده و خالق «سگ باسترویل» میهمان افتخاری روز سوم این مراسم بود و خبر توجه او به این برنامه در صفحه آخر جزوه منتشر شده است.

داستانی که آن هم در همین جزوه با عنوان «شرلوک هولمز: کشف شهر مرزی» چاپ شده، درباره هولمز و دکتر واستون است. آنها در حال گفتگو در لندن هستند و واتسون دچار دردسری شده که در نهایت منجر به این می شود که بخواهد به شهر سلکیک برود تا پل را ببیند.

این جزوه توسط والتر الیوت تاریخدان و شاعر کشف شده است. او این جزوه را از ۴۰ یا ۵۰ سال پیش در زیر شیروانی خانه‌اش داشت. در کنار این داستان یک پل چوبی نیز نقاشی شده که در جریان سیل ۱۹۰۲ آب آن را برد.

یک سال پس از ترتیب دادن این برنامه برای جمع آوری پول، کانن دویل به همان شهر رفت تا در بازی کریکت محلی شرکت کند و در سال ۱۹۰۵ هم او یک جام فوتبال به نام خودش را به لیگ شهر هدیه کرد. آقای الیوت می‌گوید هر چند این داستان بی امضا است، و او یک کارشناس خبره این مسایل نیست، اما معتقد است این داستان توسط کانن دویل نوشته شده است.

سِر آرتور کانن دویل که سال ۱۸۵۹ متولد شد و ژوئیه ۱۹۳۰ درگذشت، نویسنده و پزشک اسکاتلندی بود.

وی شهرت خود را مدیون خلق شخصیت شرلوک هولمز، کارآگاه خصوصی بسیار مشهور، است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها