آزادسازی قیمت‌ها در راه است

برنامه جدید حذف یارانه ۴۵هزار تومانی

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها چگونگی اقدام زوج‌های جوانی که بعد از ثبت‌نام مجدد متقاضیان دریافت یارانه نقدی، یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند و شرط لازم برای قرار گرفتن آنها در فهرست یارانه‌بگیران را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۷۳۳۸۲
اعلام شرایط برقراری یارانه نقدی برای  زوج‌های جوان

اکبر ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که مشکلی که ممکن است برای برخی از زوج‌های جوان بعد از ثبت‌نام مجدد در فروردین امسال برای دریافت یارانه ایجاد شده باشد، دو حالت دارد، اظهار کرد: اگر هر یک از زوجین همراه خانواده‌های خود ثبت‌نام کرده باشند، اکنون برای جدا کردن یارانه خود مشکلی نداشته و می‌توانند جدا شوند و در قالب سرپرست جدید یارانه دریافت کنند، در عین حال که بخش زیادی از آنها نسبت به این مورد اقدام کرده‌اند.

وی مورد دوم را مربوط به زوج‌هایی دانست که در زمان ثبت‌نام همراه خانواده‌های خود ثبت‌نام نکرده‌اند و توضیح داد: در این حالت اگر زوج‌ها نیاز به دریافت یارانه داشته باشند باید با مراجعه به فرمانداری و بخشداری‌ها در استان‌های محل زندگی، مراحل ثبت‌نام را انجام دهند تا بررسی لازم در مورد آنها در کمیسیون ماده (10) انجام شود.

به گفته ایزدی، در صورتی که کمیسیون ماده(10) متقاضیان را نیازمند دریافت یارانه تشخیص دهد حتما به سامانه سازمان هدفمندی وصل شده و یارانه آنها واریز می‌شود، همان‌طوری که تاکنون هم تعداد زیادی از آنها وصل شده‌اند.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره این‌که بنابر اعلام زوج‌ها با وجود طی مراحل ثبت‌نام در فرمانداری‌ها، با گذشت چند ماه هنوز موفق به جداسازی یا دریافت یارانه نشده‌اند، گفت: این افراد نیز از دو حالت خارج نیستند؛ اول این‌که هنوز نتیجه بررسی کمیسیون ماده (10) برای تشخیص نیازمندی زوج به یارانه، به سازمان هدفمندی اعلام نشده است، زیرا اگر نتیجه از طریق این کمیسیون، بخشداری و فرمانداری استان‌ها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده باشد، اکنون به سیستم وصل شده‌اند و یارانه آنها واریز می‌شود.

وی ادامه داد: حالت دیگر این است که اصلا امکان دارد کمیسیون تشخیص دهد زوج متقاضی نیازمند و مستحق دریافت یارانه نقدی نیست؛ بنابراین علت عدم واریز یارانه به حساب آنها همین است و یارانه‌ای به آنها تعلق نخواهد گرفت.

ایزدی در مورد میزان انصراف‌دهندگان از یارانه نقدی با اعلام این‌که آمار دقیقی از انصراف‌دهندگان در اختیار ندارد، یادآور شد که روند انصراف از دریافت یارانه همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
نرم افزار موبایل
-
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
اخه مومن ۴۵هزار تومان را قرار بود جای بر داشتن سوبسیتها به مردم بدهند ۳سال پیش ۴۵هزارتومان بود حالا هم همان مبلغ،واقعا كه....
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
من تغییرسن دادم ولی یارانم قطع شد،چون شماره ملیم تغییر كرده،چه راهی به نظرتون میرسه؟
مهدی قارزی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
با سلام
من در تاریخ 3اردیبهشت 1394 عقد كردم و تا امروز اقدامی برای جداكردن یارانه خود نكردم.لطفا بگید
چه زمان و چگونه اقدام كنم؟
تلفن تماس :.... مهدی قارزی
ایمیلم :.....

نیازمندی ها