خبرگزاری رویترز نوشت: پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی (آی.ای.ای) پیش بینی کرد، آمریکا تا سال 2020 بزرگ ترین تولید کننده نفت در جهان باقی خواهد ماند، قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعات اولیه بامداد روز سه شنبه در سطح کمتر از 58 دلار در هر بشکه باقی ماند.
کد خبر: ۷۶۹۳۳۱
پیش بینی که دردسرساز شد

به گزارش رویترز، این پیش بینی، گمانه زنی های مربوط به کاهش شدید شتاب تولید نفت شیل در آمریکا را بی اثر کرد.

قیمت نفت خام برنت در ساعت 02:34 بامداد روز سه شنبه به وقت گرینویچ در بازار «آیس فیوچرز» اروپا واقع در لندن، 71 سنت کاهش یافت و به 57.63 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت که در سه روز گذشته افزایش یافته بود، هفته گذشته نیز بیش از 9 درصد صعود را تجربه کرده بود. این افزایش هفتگی، از فوریه 2011 تاکنون سابقه نداشته است.

پس از اعلام گزارش ماهانه اوپک که نشان دهنده تجدید نظر اوپک در برآورد تقاضای نفت این سازمان در سال 2015 و پیش بینی آن در سطح 29.2میلیون بشکه در روز بود، قیمت نفت برنت در ساعات میان روزی دیروز افزایش پیدا کرد.

اوپک همچنین در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد، تولید نفت آمریکا در سال جاری کاهش خواهد یافت.

براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی که روز سه شنبه منتشر شد، تقاضای نفت اوپک در سال میلادی جاری به 29.4 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت، اما شتاب تولید نفت آمریکا در دوره ای که قیمت نفت کاهش می یابد تنها دچار وقفه شده و سپس بار دیگر افزایش خواهد یافت.

همچنین پس از آنکه تحقیقات اولیه نشان داد، موجودی نفت آمریکا در هفته گذشته احتمالا رکورد زده است، قیمت نفت خام آمریکا امروز در ساعت یاد شده 65 سنت کاهش یافت و با پایان دادن به افزایش سه روز گذشته خود، به سطح 52.21 دلار در هر بشکه رسید.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها