مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند

سرقت با لهجه عربی ! +عکس

مجرم سابقه‌دار طایفه فیوج که با انواع خودروهای 206 و 405 و به شیوه «کف زنی» از شهروندان سرقت می‌کرد توسط پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۷۶۷۷۱۸
«کف زن خارجی»  رانندگان دستگیر شد + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 5 آذر ماه 93 مأموران کلانتری 176 حسن آباد به سرنشین یک دستگاه خودرو خودرو تیبا سفید رنگ مشکوک شده اما راننده تیبا با وجود دستور ایست مأموران اقدام به فرار کرد که طی یک تعقیب و گریز پلیسی سر انجام ، راننده خودروی تیبا دستگیر شد و برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی مجرم سابقه‌دار

با انتقال متهم به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، فرد دستگیرشده به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار طایفه فیوج با هشت سابقه دستگیری از سال 53 تاکنون، شناسایی شد.

بررسی سوابق متهم نشان داد که وی هر بار و پس از دستگیری از اسامی مختلف عزت بداقیان، عزت بداقی، عزت مرید، کریم بداقی، عزت حاج مرادی استفاده کرده است.

با شناسایی عزت (52 ساله) به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار طایفه فیوج و با توجه به احتمال ارتکاب جرایم از سوی وی - با توجه به فرار از دست مأموران- متهم با صدور قرار قانونی از سوی رییس دادگاه بخش حسن آباد فشافویه و برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به جرایم ارتکابی از سوی متهم، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که متهم علاوه بر خودروی تیبا توقیف شده از انواع خودروهای سواری 206 و پژو 405 نیز استفاده می‌کند لذا با بررسی جرایم ارتکابی به ویژه جرایم مرتبط با مجرمان طایفه فیوج از قبیل «سرقت های تحت پوشش مأمور» و «کف زنی» کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که توسط سرنشینان انواع خودروهای 206 و 405 و به شیوه «کف زنی» مورد سرقت قرار گرفته بودند.

با شناسایی تعدادی از شکات و دعوت از آنها جهت مواجهه حضوری با متهم «عزت»، متهم از سوی تعدادی از آنها مورد شناسایی قرار گرفت.

اظهارات شکات

یکی از شکات به کارآگاهان گفت: در پارکینگ محل کارم واقع در حسن آباد بعد از پلیس راه، در حال خوردن نهار بودم که یک دستگاه خودرو 206 توقف کرد و راننده آن عنوان کرد که یک مسافر خارجی همراه خود دارد که قصد تبدیل دلار به ریال ایرانی را دارد؛ به این بهانه راننده از من درخواست کرد تا پول های خودم را به مسافرش که همین آقا- متهم- بود نشان دهم.

متهم که در آن زمان قادر به صحبت کردن به زبان فارسی نبود با اشاره از من درخواست کرد تا مقداری از پول های ایرانی را به او نشان دهم و من نیز به سادگی مقداری از پول های خود را در اختیارش قرار دادم اما او پس از به هم زدن پول ها، با اشاره به من فهماند که این پول ها به درد او نمی خورد! و پس از بازپس دادن پول ها، سوار پژو 206 شد و به همراه راننده از محل دور شد. پس از خوردن نهار بود که متوجه شدم مبلغ 700 هزار تومان از من سرقت شده است.

مالباخته ای دیگر نیز در اظهاراتی مشابه عنوان کرد که متهم با همدستی راننده یک دستگاه خودرو پژو 405 دلفینی رنگ اقدام به سرقت مشابه از او کرده و از وی مبلغ 600 هزار تومان سرقت شده است.

راننده یک دستگاه خودرو کامیون نیز پس از شناسایی متهم به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 15 مورخه 3 مرداد 93 با خودروی کامیون خود جهت استراحت مقابل رستوران توقف کرده بودم که یک دستگاه خودروی پژو نقره ای رنگ با دو نفر سرنشین مقابل خودروی من توقف و سرنشین خودرو - متهم- با ایماء و اشاره و با لهجه ترکی گفت : اهل استانبول است و آدرس فرودگاه امام (ره) را سوال کرد. بعد هم عنوان کرد مقداری دلار دارد و برای حساب کردن کرایه آژانس می خواهد پول ایرانی را بشناسد؛ بنده هم مقداری پول نقد داخل کیف دستی ام را به وی نشان دادم. او پس از رویت پولها تشکر کرد و محل را ترک کردند. پس از مدتی متوجه شدم که یک میلیون و 700 هزار تومان وجه نقد را هنگام رویت پول داخل کیف دستی با شیوه و شگرد خاص خود سرقت کرده است.

شناسایی کنید

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف و شناسایی متهم از سوی تعدادی از مالباختگان و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و به ویژه سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی برای شناسایی صادر شده است لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری - خیابان آستانه مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها