خودرو رنو فلوئنس برقی با قدرت موتور 95 اسب بخار و حداکثر 140 کیلومتر در ساعت در جزیره کیش رونمایی شد.
کد خبر: ۷۶۷۶۸۱
خودرو برقی رنو در کیش رونمایی شد

این خودرو به منظور کاهش آلودگی محیط زیست به عنوان نمونه در جزیره کیش رونمایی شد که در صورت استقبال واردات آن انجام می شود.

این خودرو با گشتاور فوق العاده 222 نیوتن متر است که در 7/13 ثانیه از صفر به 100 کلیومتر در ساعت می رسد.

این خودرو از کمترین آلودگی صوتی و زیست محیطی برخوردار بوده و قابلیت شارژ خانگی را نیز دارد به طوری که با استفاده از انرژی برق خانگی در مدت زمان 7 ساعت، باتری این خودرو شارژمی شود.

محمد حیدری، مسئول نمایندگی شرکت رنو در جزیره کیش در این باره گفت: این خودرو یکی از4 خودرو برقی شرکت رنو است که برای کاهش آلودگی زیست محیطی به ایران وارد شده که برای تست و آزمایش در جزیره کیش مورد استفاده قرار می گیرد.

وی پیش بینی کرد در صورت استقبال مردم، این خودرو از اوایل سال 94 وارد کشور شود که در اولین مرحله آن 5 خودرو فلوئنس برقی به بازار عرضه خواهد شد.

نماینده شرکت رنو در جزیره کیش، قیمت تمام شده این محصول را با پلاک گذاری و هزینه های جانبی 138 میلیون تومان ذکر کرد و اظهار داشت: در صورت برطرف شدن تحریم ها و کاهش نوسانات ارزی، قیمت این خودرو هم بین 3 تا 3.5 میلیون تومان کاهش خواهد یافت.

به گفته حیدری، کارکرد این خودرو دارای 100هزار کیلومتر و یا 3 سال گارنتی است ضمن این که باطری این خودرو به سه صورت خانگی در 7 ساعت، استفاده از دستگاه های خاص 20 دقیقه و تعویض باطری بین 10 تا 15 دقیقه شارژ خواهد شد.

وی افزود: باطری خودرو فلوئنس تا 7 سال نیاز به تعویض 100 در صدی ندارد و بعد از آن تنها 30 درصد از میزان شارژ آن کاسته می شود.

حیدری در خصوص توجیه اقتصادی واردات این خودرو نیز گفت: مدت زمان استفاده یک خودرو در کیش 10 سال است که پس از این مدت زمان، خودرو به عنوان خودرو اسقاطی باید از جزیره خارج شود. در صورتی که خودرو برقی فلوئنس با طول عمر17 سال در جزیره می تواند برای مصرف کنندگان توجیه اقتصادی داشته باشد.

در این مراسم همچنین مشاور مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز گفت: امروزه جهان با چالش آلاینده های بالا روبه رو است که ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست بنابراین انتظار می رود که رویکرد جدید کشور از سوخت فسیلی به سمت سوخت الکترونیکی و برقی خودرو باشد.



رسول کشت پور، آمار خودروی کشور را 13.5 میلیون دستگاه ذکر کرد و افزود: در حال حاضر سرانه مالکیت خودرو در ایران برای هر 6 نفر یک خودرو است در حالی که این رقم در جهان برای هر 1.5 نفر یک خودرو است.

وی افزود: با وجود این که سرانه مالکیت خودرو در ایران با سرانه جهانی فاصله دارد اما استفاده بیش از حد از سوخت های فسیلی، محیط زیست در ایران را با خطر جدی مواجه کرده است.



به گفته رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، جزیره کیش دارای 17هزار دستگاه خودرو بوده که در سال 69 با اجرای عملیات معاینه فنی توانسته 6 هزار دستگاه را از رده خارج کند و طبق برنامه افق 1404 در نظر داریم 25 درصد خودروهای سوخت فسیلی این جزیره به خودروهایی با سوخت الکترونیکی تبدیل شوند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها