معاون کنسولی و امور مجلس وزیرامور خارجه:

خرید خدمت مشمولان متولد ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۷ اجرایی می‌شود

جام جم گزارش می دهد

جدول قیمت خرید سربازی

دیروز برای مشمولانی که شرایط برایشان فراهم شده تا بتوانند سربازی خود را بخرند، روز ویژه‌ای بود، چون ثبت‌نام از این افراد در دفاتر پلیس +10 آغاز شد؛ هرچند به دلیل ضعف‌های نرم‌افزاری کمتر شخصی موفق به ثبت‌نام شد، اما دست‌کم سخنگوی کمیسیون تلفیق میزان جریمه‌های در نظر گرفته شده در این کمیسیون را اعلام کرد تا مشمولان با توجه به توان مالی خود برای خرید یا اعزام شدن به خدمت سربازی راحت‌تر تصمیم بگیرند.
کد خبر: ۷۶۷۴۵۷
جدول قیمت خرید سربازی

براساس مصوبه این کمیسیون میزان جریمه برای غایبان زیر دیپلم 10 میلیون،‌ دیپلم 15 میلیون، فوق‌دیپلم 20 میلیون، لیسانس 25 میلیون، فوق‌لیسانس‌30 میلیون، دکترای غیرپزشکی 35 میلیون، دکترای پزشکی 40 میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون است.

افزون بر این تصمیم گرفته شده که به ازای هر سال غیبت بیشتر از هشت سال، 10 درصد به مبلغ جریمه افراد اضافه ‌شود. این در حالی است که امتیازهایی برای سربازان متاهل و دارای فرزند و محدودیت‌هایی نیز برای افرادی که سربازی خود را می‌خرند در نظر گرفته شده است.

دو ماه از انتشار خبر پیشنهاد دولت برای خرید سربازی مشمولان فراری در بودجه سال 94 می‌گذرد و پیش ثبت‌نام از این افراد آغاز شده، این در حالی است که کمیسیون تلفیق نیز دیروز جزئیات جدیدی از نحوه خرید سربازی برای مشمولان غایبی که هشت سال یا بیشتر از آن غیبت کرده‌اند، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق در حاشیه جلسه علنی روز گذشته مجلس اظهار کرد: جرایمی را به تصویب رساندیم تا بر اساس آن افرادی که بیش از هشت سال از سربازی غیبت داشته‌اند، بتوانند با پرداخت این جرایم معافیت بگیرند. آن طور که سخنگوی کمیسیون تلفیق توضیح داده به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبلغ جریمه اضافه می‌شود.

این در حالی است که مشمولان باید توجه داشته باشند که غیبت بیش از شش ماه نیز یک‌سال محسوب خواهد شد. افزون بر این، مصوب شد که برای مشمولان متأهل 5 درصد تخفیف در نظر گرفته شود، علاوه بر این مشمولان دارای فرزند به‌ازای هر فرزند نیز 5 درصد از مجموع جریمه‌شان کم می‌شود.

نکته دیگری که داوطلبان خرید سربازی باید به آن دقت کنند، این است که دارندگان این نوع کارت‌های معافیت از نمایندگی مجلس، عضویت در شوراهای اسلامی و انتصاب در سمت‌های مدیریتی اعم از سیاسی و اداری محروم هستند و نمی‌توانند همچون شخصی که خدمت سربازی انجام داده از تمامی مزایا برخوردار شوند.

باید یادآور شد: کمیسیون تلفیق مصوباتی درباره جریمه مشمولان فراری از خدمت سربازی داشته، اما برای اجرایی شدن آنها باید منتظر ماند، زیرا این مصوبه‌ها باید تا پیش از پایان سال در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب برسد. این در حالی است که اعلام مصوبه کمیسیون تلفیق برای حدود یک میلیون و 500 هزار مشمولی که شرایط خرید سربازی را دارند، خبر خوبی است، زیرا روز گذشته بسیاری از آنها در شرایطی که هیچ اطلاع دقیقی از میزان قیمت‌ها نداشته و تا پانزدهم اسفند نیز زمان برای ثبت‌نام باقی است از ساعت اولیه صبح در دفاتر پلیس +10 حاضر شدند تا جزو اولین نفرهایی باشند که برای خرید سربازی اقدام می‌کنند.

مشاهدات خبرنگار جام‌جم از تعداد نسبتا زیاد این افراد و اختلال در سیستم نظام وظیفه در روز اول ثبت‌نام حکایت دارد.

اختلال در سیستم ثبت‌نام

«تاکنون ساعت هفت صبح از خواب بیدار نشده بودم، اما از شوق ثبت‌نام برای خرید سربازی امروز زودتر از کارمندان دفتر پلیس+10 جلوی در این مرکز حاضر بودم.» اینها را یکی از ده‌ها نفری می‌گوید که برای ثبت‌نام به یکی از دفترهای پلیس+ 10 منطقه تهرانپارس آمده است.

مشتریان امروز این دفتر را بیشتر مردان جوانی تشکیل می‌دهند که هدفشان ثبت‌نام برای خرید سربازی است، اما مشکل اینجاست که سیستم ثبت‌نام مدام قطع و وصل می‌شود، بنابراین کارمندی که وظیفه ثبت‌نام این افراد را به عهده دارد، نمی‌تواند اطلاعات اشخاص را به ثبت برساند. او به جام‌جم می‌گوید: سیستم مشکل دارد و نمی‌توانیم عکس افراد را روی سایت آپلود کنیم.

به گفته او، سیستم نظام وظیفه هر وقت طرح جدیدی را اجرایی می‌کند در روزهای اول چنین مشکلاتی دارد.

چند ساعت از شروع فعالیت این مرکز می‌گذرد، اما شخصی موفق به ثبت‌نام نمی‌شود، به همین دلیل کارمند بخش تصمیم می‌گیرد، فقط مشخصات افراد را گرفته و ثبت‌نام تکمیلی را در روزهای آینده انجام دهد. حالا ازدحام مشمولان غایب به حدی است که مسئول مرکز چند بار از آنها می‌خواهد دفتر را ترک کنند و روز دیگری را برای ثبت‌نام انتخاب کنند، زیرا ثبت‌نام از این افراد تا پانزدهم اسفند ادامه خواهد داشت.

در این میان اگر پای حرف‌های مشمولانی که برای ثبت‌نام آمده‌اند، بنشینید بیشتر آنها می‌گویند به سفارش والدین خود به سربازی نرفته‌اند، عده‌ای نیز می‌گویند سربازی برای آنها جذابیتی نداشته و وقت تلف کردن بوده است، نکته اینجاست که بیشتر آنها پیش‌بینی می‌کرده‌اند که سرانجام دولت تصمیم به فروش سربازی می‌گیرد. اگر درباره مناسب بودن جریمه‌های در نظر گرفته شده از آنها بپرسید، بیشترشان می‌گویند مشکلی برای پرداخت این جریمه‌ها ندارند، تعدادی نیز بیان می‌کنند مجبور هستند این هزینه را هر طور که شده پرداخت کنند.

نکته جالب دیگری که در این بین وجود دارد، این است که آنها تصریح می‌کنند در این مدتی که از سربازی فراری بوده‌اند، با هیچ محدودیتی بجز تهیه گذرنامه و خروج از کشور روبه‌رو نشده‌اند.

این درحالی است که برخی از دفاتر پلیس+10 نیز هستند که دیروز افراد زیادی برای ثبت‌نام خرید سربازی به آنها مراجعه نکرده‌اند، برای نمونه مسئولان دو دفتر پلیس +10 در نارمک و خیابان میرداماد به جام‌جم می‌گویند: هرچند سیستم نظام وظیفه اختلال دارد، اما از شروع کار دفتر تا ساعت 9 فقط حدود 12 نفر برای ثبت‌نام مراجعه کردند. یکی دیگر از دفاتر پلیس+10 که دیروز روز شلوغی را تجربه کرد، در خیابان شریعتی قرار دارد. این دفتر آنقدر مراجعه‌کننده داشته که برای این‌که خیال خود و آنها را راحت کند، جلوی یکی از باجه‌های خود با حروف درشت نوشته سیستم نظام وظیفه قطع است.

مسئول این دفتر به جام‌جم می‌گوید: در چهار ساعت اولیه صبح حدود 30 مراجعه حضوری برای ثبت‌نام داشته‌اند، اما تعداد تلفن‌ها به حدی بوده که قابل شمارش نیست.

موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با جام‌جم درباره وجود مشکل در سیستم‌های ثبت‌نام به جام‌جم می‌گوید: گزارش‌هایی درباره قطع سیستم به ما رسیده، اما همه دفاتر با این مشکل روبه‌رو نبوده‌اند. به هر حال کارشناسان ما تلاش می‌کنند این مشکل را بر طرف کنند. وی درباره تعداد افرادی که دیروز موفق به ثبت‌نام شده‌اند، می‌افزاید: تعدادی موفق به ثبت‌نام شده‌اند، اما آمار دقیقی در این‌باره نداریم.

چه افرادی 21 ماه خدمت می‌کنند

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که مشمولانی که تا پایان امسال برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند، مدت خدمت سربازی آنها 21 ماه است، عنوان می‌کند: براساس تصمیم‌های گرفته شده طول خدمت سربازی در سال آینده 24 ماه است، اما مشمولانی که تا پایان سال دفترچه اعزام به خدمت بگیرند تا پایان تیرماه سال آینده به خدمت اعزام خواهند شد و طول دوران سربازی آنها 21 ماه خواهد بود.

بنابراین مشمولانی که شرایط و قدرت مالی لازم برای خرید سربازی را ندارند، دست‌کم می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و از طول دوران سربازی خود بکاهند.این اولین باری نیست که بحث فروش و جریمه سربازان غایب مطرح می‌شود، زیرا 16 سال پیش و برای سه سال متوالی مشمولان اجازه پیدا کردند خدمت سربازی خود را با قیمت حداقل یک میلیون و 600 هزار تومان و حداکثر سه میلیون و یکصد هزار تومان بخرند. آن زمان حدود 360 هزار نفر موفق به خرید خدمت سربازی خود شدند، اما اکنون با توجه به میزان جریمه‌های در نظر گرفته شده باید گفت در میان اقشار ضعیف جامعه کمتر شخصی توان پرداخت این جریمه‌ها را داد؛ هرچند در روزهای گذشته برخی نمایندگان از طرح‌هایی مانند قسطی کردن پرداخت جریمه برای اقشار ضعیف حرف زده بودند، اما سخنگوی کمیسیون تلفیق اشاره‌ای به این تسهیلات نکرده، به همین دلیل اکنون که جزئیات این لایحه در مجلس در حال بررسی است، نمایندگان باید راهکاری را در نظر بگیرند که افرادی که توان مالی ضعیفی دارند نیز بتوانند با پرداخت جریمه تکلیف وضع نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

مهدی آیینی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳۵
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
۰
۰
سلام
رضا خان خدمت سربازی رو به ایران آوردو پسرش محمد رضا شاه اون ادامه داد.
در دوران اصلاحات فقرا خدمت رفتن بقیه خریدن.
الان هم كسانیكه از چكمه پوشیدن تنفر دارن باید پول براش بدن.
در شریعت مقدس اسلام عمل هر انسانی محترم و قابل عوض است در حالیكه در حال حاضر این احترام به بردگی و ذلت تبدیل شده است.
گیریم كه خدمت جهت امنیت كشور نیاز و معقولانه است اما چرا در دوران اصلاحات قانون فروشی كردیم.
لااقل بر مبنای حداقل حقوق كار گر در هر سال محاسبه شود.
پایه 608 هزار تومان با كسر 130 هزار تومان هزینه میشود برای هر سرباز 480تومان
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
۰
۰
سلام‌من‌۱۲ماه‌خدمت‌كردم‌ودیگه‌نرفتم‌من‌چی‌میشم‌امروزرفتم‌برای‌‌ثبت نام‌نكردن‌گفتن‌به‌ما‌چیزی‌نگفتن‌تازه‌من‌‌بیكارهستم‌چكاركنم‌متاهل‌هستم
سرباز وطن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
۰
۱
كیلو چنده؟
هر كسی پول نداره باید بره خدمت خوار بشه و هر كی داره بخره و عزیز بشه

راست میگن هر كی پول داشته باشه دنیا و آخرت رو با هم داره
بی عدالتـــــــــــــــــــــی تا به كی؟!
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
۰
۰
در یك كشور اسلامی كه مدعی تامین عدالت است، واقعا زشت است كة رقمی در نظر گرفته شده برای خرید خدمت سربازی رقمی باشد كه فقط اقشار پر درامد توانای خرید داشته باشند بعد ١٠درصدجریمه به ازای هر سال غیبت اضافه تر از هشت سال واقعا بی معنی
آیدین
United States
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
سلام من ٧سال٦ماه غیبت دارم شامل من میشه
علی امری
Denmark
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
۰
۰
یك بی عدالتی دیگر، چرا افراد دارای 8 سال غیبت، معاف میشوند؟؟؟
دو فردی كه از همه نظر(اعم از سن و نیز تحصیلات ) وضعیت مشابهی دارند و هر دو نیز قادر و نیز مشتاق برای پرداخت جریمه میباشند ولی فقط یكی از آنها تنها بدلیل غیبت بیشتر(مثلا ۸سال)معاف میشود! ولی دیگری بدلیل غیبت كمتر(مثلا۷ یا ۶ سال) نمیتواند! این وضعیت نشان دهنده ضعف در این قانون میباشد چرا كه غیبت بیشتر یك مساله خوشایند نیست كه موجب اعطای پاداش و معافیت گردد.
لطفا توجه داشته باشید كه استفاده از كلمه غیبت (كه خود برخلاف قوانین میباشد) در قانون باعث موجه شمردن آن گردیده است كه كاری فوقالعاده نادرست است ؛ چرا كه در این قانون غیبت بیشتر منجر به معاف شدن از سربازی میگردد! اما در صورتی كه قانون را بر مبنای سن فرد (مثلا افراد بالای ۳۰)در نظر بگیریم این مشكل از میان برداشته خواهد شد.
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
۰
۰
سلام من متاهلم همین طوریش با بد بختی دارم خرج اجاره خونه وقسط و خوردو خوراكمو در میارم الان یادشون افتاده منو بفرستن خدمت اگه برم وضعیت خونوادم چی میشه پول خرید خدمتو ندارم دارم سكته میكنم من زندگیمو زن و بچمو دوست دارم صاحب كارم یه خبر تو همشهری آورده نشونم داده كه اگر با این شرایط بخوای اینجا كار كنی مارو جریمه میكنن شرمنده یا برو تكلیف خدمتتو مشخص كن یا متاسفم بر قانون گذارانی كه بدون توجه به شرایط مردم ....... حتما میپرسید چرا به وقتش نرفتی خدمتتو تموم كنی به خدا اون زمان هم خرج خونه میدادم توانایی رفتن نداشتم پدرم زندان بود سرتونو درد آوردم فقط اینارو تایپ كردم یه خورده سبك شم.
حشمت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
۰
۰
به نظر من خوبه.اما وقتشو یه كم بیشتر كنین بهتره
در علی غلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
۰
۰
باسلام اگه ملاك و.نیت كمك به افرادی كه فراری و غایبن و می خواهید مشكلشان حل شه وتكلیفشان روشن چرا با پول اونم با این قیمتیای سنگین درسته فرده خاطی باید جریمه شه آیا مبلغ جریمه10میلیون طرح خوبی ولی خواهشا مبلغ و بیارین پایین تا همه بتونن شركت كنن افراد كارگر چ مجرد متهل این مبلغ وندارن قیمت اگه بیاد پایین بهتره فقط پولدارمیخرن با تشكر
جواد توكل
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
۰
۰
سلام
این طرح مثل هزاران طرح فقط برای پولداران و سرمایه داران خوب هست
نه منی كه از اجبار نرفتم بخاطر خرج خانواده ام
اگر بیست ..سی میلیون داشتم خانه ای كوچك میخریدم كه بی سرپناه نباشم
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
۰
۰
با سلام
اقا طرح خوبیه فقط یه خورده ارزونترش كنید

دوم اینكه تعداد باجه های پلیس +١٠را زیاد تر كنید تا ملت زیاد معطل نشوند با تشكر و
با خدا حافظ
فریناز
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
۰
۰
مگه آدم .... كه نره سربازی و پول بده .سربازی رو باید مثل مرد رفت.البته باید مواظب باشید كه سالم برگردین.و رفیق ناباب خرابتون نكنه.من كه رفتم و به خوبی و خوشی هم تموم شد خدارو هم شكر می كنم.یاعلی
/
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
باسلام خدمت شماعزیزان،میخواستم ازشماسوال كنم كه بنده متاهل ودارای یك فرزندویك مادر پیرومریض احوال هستم ودرضمن مستجرهم هستم شغلم هم دست فروشیست،بنده بااین وضعیت نابسامان اقتصادی چه كاربایدبكنم آیا راهی هست ماهم بعدازچهارده سال غیبت به اجتماع برگردیم
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
به این میگن عدالت!!!!!؟
میثم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
میخواهید كاری كنید اونی كه لیسانس داره بره دستشویی بشوره اونی هم كه بی سواده بشه مسئول مخابرات یا.....
reza
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
اقا من متولد 74 هستم خواستم بدونم میتونم معافیت بگیرم
رافال
-
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
۰
۰
اقا من گچكارم و دیپلم، ماهی شیش هفت میلیون درآمدمه من كه خریدم پاسپورتمو گرفتم گواهینامه گرفتم شما هم بخرید
اصف محمد الق
-
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
چرا فرزندان ایثار گران معافیت سربازی نمیرند بخاطر مجروح نشدن اسیر نشدن
محسن
-
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
۰
۰
خوب كاری كردید
كسی كه تا الان خدمت نرفته
دیگه هم نمیره
پس شما هم این وسط به یه پولی میرسید
بعد هم همشون میاند گذرنامه میخواند
پس یه پولی هم اینجا میگیریند
مجتبی
-
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
خداییش این مبلغ جریمه برای من متاهل با یك بچه ودرد مستاجری خیلی زیاده لاقل اقساط وام رو ۴ سالش كنید
ذوولفقار
-
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
۰
۰
قیمت ۱۲سال جریمه چقدر است
ذولفقار
-
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
سلام من ذولفقار رفیعی از نا چاری نتونستم برم خدمت. والان با یه بچه و حقوق كارگری و مستاجری چطور این مبلغ را پرداخت كنم خدایی سخت درامد فقط در حد اجاره خونه و خرج زن بچه ام خدایی خودتون تصمیم بگیرید
kamal
-
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
سلام بچه ها من تازه لیسانس گرفتم و24 سالمه میتونم كارت پایان خدمتوخرید یا باید غیبت داشته باشم
ناشناس
-
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
۰
۰
سلام من 18 سالمه كف پام صافه معاف میشم لطفا جواب دهید
نعمت الله عزیزی
-
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
سلام من ازسردارمیخوام بگم تورخدا كاركنید كه من كه بدهكارم بیكارم خودمم متاهلم بچه دارم شرایط مالیم بخورنمیره.ازتون خواهش میكنم تمام اقساطی كنید ازم سه میلیون اول خواستن بقیشم اقساطی كل جریمه من 9میلیونه بخدا ندارم لطفا رسیدكنید ممنونم
مرتضی
-
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
شرایط خرید سربازی به طور اقساطی كلااز12ماه تا16ماه بیشترنیست 36ماه نیست درجریان باشید من گرفتم مبلغ 14250ملیون تومان یك سوم واریزكردم الان برج 623750تومان هربرج قسط بدم درجریان باشی
من 6 سال غیبت دارم بایدچه كنم میشه خرید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
۰
۰
من 6سال غیبت دارم میشه خریدش قیمتش چنده
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
۰
۰
سلام خسته نباشی .ببخشید نامزد من الان حدود12 یا 13 سال غیبت داره .جریمه اش چقد میشه؟؟ اگه میشه جوابمو بدین
شپول
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
دوستان كه بالای هشت سال غیبت دارن حالا كه فرصتی هست با پرداخت جریمه خدمت سربازی رو بخرن و ناله میكنن كه پول ندارن جالب اینكه میگن زن و بچه هم دارن تا حالا چطوری بدون كارت پایان خدمت زندگی كردی از این به بعد هم همون كارو بكن. آخه این كارت به چه دردت میخوره پیرمرد تو كه همه كاری كردی فقط گواهینامه رانندگی با این كارت میدادن كه اونم برداشتن پس راحت باش و ادامه بده بیخیال این كارت مال جوون هاست نه تو پیرمرد تو كه دو سوم راه و آمدی و نه دیگه میتونی وكیل بشی و نه وزیر پس راحت باش خودت رو هم تو دردسر وام و قسط ننداز راحت باااااااش .!.
Nasim
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
۰
۰
سلام نامزد من دوره های اموزشی رو رفته چون سرپرست خانواده بوده میره معافیت بگیره بعدكه موافقت میكنن با معافیتش میگن كه مادرشون حقوق بازنشتگی میگیرن نمیشه معافیت داد گفتن باید با پول بخره ولی قاضی حكم معفیتشو داده حالا ما چیكار كنیم لطفا كمك كنید یكی پاسخگو باشه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها