مدیر آکادمی اسلامی آلمان گفت: نامه رهبری جوان‌های غربی را از میان دو تنگنایی که در آن بودند، رها کرد. یکی اینکه اسلام دین بدی است و دیگر اینکه باید به اسلام لیبرال رو بیاوریم.
کد خبر: ۷۶۶۲۵۵
نامه رهبر انقلاب در شهرها و دانشگاه‌ها دست به دست می‌چرخد

حجت الاسلام و المسلمین ترابی مدیر آکادمی اسلامی آلمان در گفت‌وگو با دفاع پرس، در ارتباط با بازتاب نامه مقام معظم رهبری در میان جوانان آلمان گفت: در فضای غرب و اروپای مرکزی و آمریکای شمالی گروه‌ها و احزابی هستند که منفعت خود را در این می‌بینند، اخبار جهان اسلام آنگونه که هست منتشر نشود، به همین دلیل حقیقت و تصور درستی از اسلام و مسلمانان در ذهن بسیاری از افراد وجود ندارد و آنها گرفتار آنچیزی هستند که رسانه‌ها به آنها می‎رسانند، یک اسلام تحریف شده، خشن و اسلامی که محبت در آن پیدا نمی‌شود و مدام به دنبال جنگ و خونریزی است.

وی ادامه داد: اما واقعیت اسلام برخلاف این است، قرآن می‌فرماید "ما تورا ای پیامبر، رحمتی برای همه جهانیان فرستادیم" نه فقط برای مسلمانان، شیعیان و سنی‌ها بلکه برای تمام بشریت رحمت هستی. چه دیندار و چه دیندار نباشند؛ همه آنهایی که اهل انسانیت و آزادگی باشند و خواهان زندگی مسالمت آمیزهستند و لذا رسول اکرم(ص) رحمت برای همه مردم است.

مدیر آکادمی اسلامی آلمان با بیان اینکه رسول‌الله(ص) راهنما برای تمامی انسانها بودند، اظهار داشت: ایشان راه را برای تمام انسانها نشان داده است و راهنما با کسی دشمنی ندارد و پیام‌آور از سوی خداوند مهربان است، بنابراین خودش هم مهربان است و مسلمانان حقیقی نیز در شعاع همین محبت واقعی با دیگران رفتار می‌کنند، البته در گوشه و کنار جریان سازی‌هایی علیه اسلام ایجاد می‌شود که این گروهک‌های تروریستی توسط مخالفین اسلام واقعی، ساخته و به دنبال مشوش کردن چهره اسلام هستند.

ترابی تصریح کرد: مشوش کردن چهره اسلام توسط دشمنان اسلام واقعی، برای ایجاد اسلام هراسی و اسلام ستیزی است که در لایه‌های پنهانی مدیریت می‌شود، یعنی آنها منفعت خود را در این می‌بینند که مردم از اسلام بترسند و این در حالی است که ما در این مرکزی که در آلمان حضور داریم خیلی از مردم برای دانستن از اسلام به ما رجوع می‌کنند و به اسلام علاقه نشان می‌دهند و وقتی از آنها دلیل گرایش به اسلام را می‌پرسیم تنها خواندن قرآن را برهان خود می‌دانند.

وی تاکید کرد: کسانی که قرآن را مطالعه می‌کنند این کتاب آسمانی عقل و دل آنها را سیراب می‌کند و نامه مقام معظم رهبری نیز در همین راستا بود و ایشان به عنوان مرجع بزرگ جهان اسلام دل‌های مستعد و جوان را مخاطب خود قرار دادند و فرمودند اجازه ندهید دیگران برای شما حقایق را ترسیم کنند، یعنی آنچنان که دیگران از اسلام می‌گویند، با آن گویشها فقط به اسلام نگاه نکنید، بلکه با مطالعه در مفاهیم اسلام اصیل، اسلامی که دعوت به صلح، معنویت و اخلاق می‌کند آشنا شوید و از اسلام ساختگی آنها دور شوید.

مدیر آکادمی اسلامی آلمان در پاسخ به این سوال که چرا رهبری جوانان را خطاب نامه خود قرار داده است، گفت: نامه رهبری جوان‌های غربی را از میان دو تنگنایی که در آن بودند، رها کرد. یکی اینکه اسلام دین بدی است و مسلمانان همه بدهستند و دیگری اینکه باید به اسلام لیبرال رو بیاوریم. یعنی اسلامی که بخش‌هایی از آن حذف شود. ولی پیام حضرت آقا این بود که شما هیچگاه محصول بین این دو نیستید، ما اسلام رحمت داریم، "اسلام داعش" اسلام نیست یک حرکت صرفا سیاسی است و همه علمای اسلام آن را محکوم کرده‌اند.

ترابی افزود: جریانی است میان دینداران و قوم کفر، آنها همان هایی هستند که به اسلام هراسی و به تقدس زدایی دامن می‌زنند و با توهین و اهانت به بزرگان دین اسلام می‌خواهند دل‌های جوانان را از دین دور کنند. بنابراین پیام مقام معظم انقلاب این بوده است که اسلام حقیقی شناخته شود، بنابراین این نامه در دانشگاه‌ها و میان نسل جوان منتشر شد.

مدیر آکادمی اسلامی آلمان بیان کرد: نامه مقام معظم رهبری در شهرهای مختلف و در دانشگاه‌ها دست به دست می‌چرخد این نامه باعث شده که این پرسش برای جوان‌ها ایجاد شود، مگر آنچه که ما از اسلام می‌شنویم صحت ندارد؟ این سوال راه حقیقی اسلام پژوهی را افزون می‌کند. این نامه با استقبال مواجه شده و باعث شده عمق گرایش جوان‌ها به اسلام بیشتر شود.

وی اظهار داشت: جوان‌ها فرصت‌هایی هستند برای بشریت لذا مقام رهبری به خوبی می‌دانستند نامه را به چه قشری از جامعه در غرب بنویسند و دل‌های آنها پاک است و آینده بشریت در دستان آنهاست و مکرر می‌بینیم جوان‌هایی که اسلام را مورد سوال قرار می‌دهند و می‌خواهند بدانند تا عمل کنند و ما امیدواریم با این نامه رهبر معظم انقلاب نیاز حقیقت جویی آنها را پاسخگو باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها