رئیس‌جمهوری ترکیه این مساله را مطرح کرد که از وقوع توطئه‌ای در شهر "جیزره" نزدیک مرز با سوریه و عراق مطلع است.
کد خبر: ۷۶۲۰۷۵
اردوغان: در «جیزره» توطئه جریان دارد

به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی که بیشتر بر توطئه‌ها و برنامه‌های فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید ترکیه‌ای متمرکز بود، گفت: چند روز قبل یک پسربچه 12 ساله در شهر جیزره کشته شد و تعداد افرادی که در این شهر طی سه هفته گذشته و در پی ناآرامی‌ها کشته شدند، به شش تن رسید. امروز، ما از این مساله آگاه هستیم که توطئه‌ای در حال رخ دادن در این شهر مرزی است و تمام اقدامات را برای مقابله با آن در نظر می‌گیریم.

وی افزود: آیا می‌توانید تصور کنید افرادی با یونیفورم‌های دولتی و سوار بر خودروهای زرهی ارتش در خیابان‌های این شهر دست به آشوب و بمب‌گذاری بزنند؟ 15 ژانویه 2015 سه مامور پلیس به اتهام جاسازی مواد منفجره در جاده‌هایی واقع حکاری در جنوب شرق ترکیه دستگیر شدند.

دولت آنکارا و خود اردوغان جنبش خدمت متعلق به فتح‌الله گولن را به توطئه‌چینی متهم می‌کنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان این سخنرانی در نشست بازارهای انرژی گفت: این توطئه‌چینی علاوه بر مطرح شدن پرونده اختلاس شامل گزارش‌های رسانه‌ای ناشی از شنود مکالمات مقام‌های ارشد دولت آنکارا درباره سیاست‌گذاری‌هایی در بخش انرژی هم می‌شود.

وی ادامه داد: ما اکنون از این مساله آگاه هستیم که تلاش‌ها برای ارتباط دادن ما با تروریسم از کجا نشأت می‌گیرد. ما از طرف‌های خارجی و داخلی که می‌خواهند مسیر دستیابی به اهداف در دولت ترکیه را منحرف کنند، مطلع هستیم.

پیشتر اردوغان و بولنت آرینچ، معاونش ناآرامی‌ها در جیزره را تهدید اصلی در منحرف شدن روند صلح با کردها اعلام کرده بودند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها