به علت برودت هوا و برف گیر شدن محورها

پلیس اسکی در توچال

به منظور برقراری نظم، نظارت بر اماکن عمومی و رستوران‌های کوهستانی، کمک به مصدومان و جلوگیری از مفاسد اجتماعی، در ادامه فعالیت پلیس کوهستان، پلیس پیست نیز در ارتفاعات برفگیر و پیست‌های اسکی مستقر شده است.
کد خبر: ۷۶۱۸۹۶
پلیس پیست، اسکی را امن‌تر می‌کند

رییس پلیس پیشگیری پایتخت درباره اهداف مورد نظر از حضور پلیس پیست، گفت: پلیس کوهستان در نظر دارد از بروز هر نوع ناامنی در این مناطق جلوگیری کند و به لطف خداوند این پلیس توانسته در اجرای ماموریت‌های خود اقدامات مفید و نتایج خوبی را رقم بزند.

سرهنگ محسن خانچرلی افزود: پلیس کوهستان با حضور مستمر خود در کوهستان‌های حاشیه پایتخت توانسته تا اندازه زیادی وقوع سرقت و زورگیری، درگیری و مزاحمت و استعمال مواد مخدر را کاهش دهد و امروز شاهد تامین امنیت مطلوبی در این مناطق کوهستانی در حاشیه تهران بزرگ هستیم.

به گفته وی، پلیس کوهستان در سال 89 با توجه به وجود تفرجگاه‌های کوهستانی در اطراف تهران و استقبال شهروندان و ورزشکاران برای حضور در این تفرجگاه‌ها و لزوم خدمت رسانی انتظامی و کمک به امدادرسانی در این مناطق و از سوی دیگر وقوع برخی جرائم و هنجارشکنی‌ها در این تفرجگاه‌های کوهستانی، تاسیس و حضور پلیس در کوهستان‌ها و تفرجگاه‌ها به موضوعی جدی تبدیل شد و پلیس پایتخت اقدام به استقرار 8 پاسگاه در مناطق «کوهسار»، «توچال»، «آبشار»، «دربند»، «جمشیدیه»، «دارآباد»، «اوین درکه» و «پارک پرواز» کرد که در هریک از این مناطق با توجه به امکانات راه و سایر موارد، احداث ساختمان یا تاسیس ایستگاه پلیس را در دستور کار خود قرار داد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به تجهیزات تحت اختیار پلیس کوهستان گفت: پس از راه‌اندازی این پلیس در پایتخت بالتبع باید با توجه به شرایط محل ماموریتی این پلیس، تجهیزات خاص برای این پلیس در نظر گرفته می‌شد که موتورسیکلت‌های مخصوص کوهستان، موتورهای چهارچرخ و تجهیزات اسکی برای فصول سرد و برفی از جمله این تجهیزات است.

وی در تشریح نحوه انتخاب ماموران این یگان، خاطرنشان کرد: ماموران پلیس کوهستان با توجه به شرایط ماموریتی‌شان از میان ماموران زبده و دارای آمادگی بدنی بالا انتخاب می‌شوند تا بتوانند در شرایط آب و هوایی سرد و خشن و همچنین شرایط کوهستانی و افت فشار هوا در مناطق مرتفع، بهترین عملکرد را داشته باشند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه با اشاره به لزوم به کارگیری پلیس زن در قالب پلیس کوهستان افزود: با توجه به این‌که فضای ماموریت‌های پلیس کوهستان، مناطق کوهستانی و تفرجگاه‌های اطراف پایتخت است و خانواده‌ها از حضور در این مناطق استقبال خوبی به عمل آورده‌اند، نیاز به بهره‌گیری از پلیس زن در قالب پلیس کوهستان و پلیس اسکی احساس می‌شد؛ از این رو تعدادی از ماموران پلیس زن نیز با اخذ آموزش‌های اسکی، در قالب پلیس در پیست اسکی به ارائه خدمات انتظامی به شهروندان تهرانی مشغول هستند.

گروه حوادث - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها