رژیم صهیونیستی در طول 4 سال اخیر از یک سو حملات متعددی به حزب‌الله لبنان داشته و از سوی دیگر چندین حمله هوایی علیه سوریه صورت داده است.
کد خبر: ۷۶۱۵۲۴
راز واکنش حزب الله به حملات اسرائیل چیست؟

برخی بر این عقیده‌اند که مقابله نظامی نکردن حزب‌الله و سوریه با رژیم صهیونیستی به دلیل ضعف آنها است و برتری نظامی این رژیم را می‌رساند. با توجه به شکست‌های رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 33 روزه لبنان، 22 روزه و 8 روزه و اخیرا 50 روزه غزه این امر قطعی شده که رژیم صهیونیستی آن هژمونی نظامی و اطلاعاتی ادعایی را ندارد و در نبرد با حزب‌الله و سوریه بازنده خواهد بود چنانکه سران نظامی این رژیم نیز به کرات به آن اذعان کرده‌اند.

حال این سئوال مطرح است که چرا سوریه و حزب‌الله از واکنش تند علیه صهیونیستها خودداری می‌کنند و وارد تقابل نظامی گسترده نمی‌شوند. بخشی از این رفتار برگرفته از مسئله توازن وحشت است. رژیم صهیونیستی در حالی با حمله به سوریه و لبنان سعی می‌کند که برتری نظامی خود را برای ساکنان اراضی اشغالی به نمایش گذارد که سوریه و حزب‌ا... با تاکید بر پاسخگو ندادن به حملات این رژیم در اصل موازنه وحشت را به نفع خود تغییر می‌دهند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که 75 درصد ساکنان اراضی اشغالی وعده‌های سیدحسن نصر‌الله دبیرکل حزب‌الله را وعده صادق می‌دانند.

تاکید این افراد بر پاسخگویی به تجاوزات صهیونیستها زمینه‌ساز رعب و وحشت در میان صهیونیست‌ها می‌شود که تشدید بحران داخلی این رژیم و حتی تشدید کوچ معکوس آنان را به همراه دارد. نکته دیگر آن است که حزب‌الله و سوریه و در مجموع کل مقاومت منطقه در مقابل تروریسم قرار گرفته است که به عنوان پیاده‌نظام غرب در حال نابودی منطقه هستند. حزب‌الله و سوریه با باز نکردن جبهه جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی برآنند تا تمرکز خود را بر مقابله با تروریسم معطوف سازند. حال این سئوال مطرح است که چرا آنها این رویکرد را در پیش گرفته؟

پاسخ به این پرسش را می‌توان در نزدیکی صهیونیستها و تروریست‌ها مشاهده کرد. اسناد نشان می‌دهد که تروریست‌های داعش و النصره تحت حمایت رژیم صهیونیستی و البته برخی کشورهای غربی هستند. مقابله حزب‌الله و سوریه با تروریست‌ها به منزله شکست رژیم صهیونیستی در منطقه است که دستاوردی بزرگ برای مقاومت است. بر همین اساس پاسخ قاطع مقاومت به تجاوزات صهیونیستها تشدید عملیات‌ها علیه تروریست‌ها است.

حمایت از مقاومت فلسطین نظیر آنچه در جنگ 50 روزه غزه روی داد و نیز بالا بردن توان دفاعی مقاومت بخش‌های دیگر پاسخ مقاومت به تجاوزات این رژیم است، چنانکه سخنان سید حسن نصر‌الله مبنی بر توان مقاومت برای ورود به الجلیل هراس سنگینی در میان صهیونیستها به پا کرده چرا که آنها یقین دارند دبیرکل حزب‌الله معروف به وعده‌های صادق است و وعده‌هایش روزی محقق خواهد شد.

قاسم غفوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها