ثبت سیگنال‌های عجیب فضایی!

آیا زندگی فرازمینی حقیقت دارد؟

به طور قطع فراتر از سیاره ما زندگی و حیات وجود دارد. این پاسخی است که اخترزیست‌شناسان به این پرسش می‌دهند. آنها می‌گویند فرضیه وجود زندگی فرازمینی حتمی است و موضوع اصلی زمان کشف آن است. از جهاتی وجود ستاره‌های بسیار زیاد، نشان‌دهنده وجود سیارات و همچنین شانس بیشتر زندگی است.
کد خبر: ۷۵۶۸۲۲
آیا ما در کیهان تنها هستیم؟

در سال‌های گذشته محققان اعلام کردند که در جهان سه برابر محاسباتی که تا پیش از این تصور می‌شد ستاره وجود دارد. این ستاره‌ها براحتی دیده می‌شوند، مانند ستاره‌های کوچک، کم‌نور و کوتوله‌های قرمز که بسیار کوچک‌تر از خورشید هستند. اگرچه این ستاره‌ها نمی‌توانند مکانی ایده‌آل برای زندگی باشند، اما می‌توانند میزبان سیارات قابل سکونتی در اطراف خود باشند که از 13.7 میلیارد سال پیش برای زندگی موجودات فرازمینی وجود داشته‌اند. یکی از کوتوله‌های قرمز به نام Gliese 581 میزبان چندین سیاره فراخورشیدی است که اطراف این ستاره می‌چرخد. سیاره Gliese 581g که به دور این ستاره می‌چرخد، اولین سیاره کشف شده‌ای است که در محدوده مناسب برای حیات قرار دارد و نوار مداری معتدل اطراف ستاره باعث می‌شود آب روی آن نه به نقطه جوش برسد و نه یخ بزند. سیاره Glise 581g یکی از چند سیاره فراخورشیدی است که نام آن همراه حدود 2000 سیاره فراخورشیدی دیگر در فهرست‌ها ثبت شده است. جرم این سیاره قابل سکونت سه تا چهار برابر جرم زمین و شعاع آن 1.5 برابر شعاع زمین است. البته به نظر می‌رسد اخیرا بازبینی مهمی توسط ناسا در این منطقه صورت گرفته و نوعی باکتری سخت که می‌تواند فسفر به همراه آرسنیک تولید کند قابل کشف باشد. این ماده برای تمام موجودات زنده سمی است.

در سال‌های آینده جستجو برای یافتن دنیا‌هایی شبیه دنیای زمین ادامه خواهد داشت. همان طور که صدها نوع از آنها اوایل سال 2012 با فرستادن ماهواره کپلر کشف شدند. رصدهای جدید ازجمله توسط تلسکوپ جیمز وب که برای پرتاب در اواخر سال 2015 آماده می‌شود اطلاعات و جزئیات بیشتری را درخصوص دنیاهای دوردست بیگانه در اختیار ستاره‌شناسان قرار خواهد داد.

Popularmechanics/ مترجم: ندا ابوطالبی راد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها