رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور گفت: با برداشتن دایک های شرکت نفت، به تدریج مساحتی حدود ۱۴۰ هزار هکتار از تالاب هورالعظیم آبگیری خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۴۷۵۹
آبگیری 140 هزار هکتار از تالاب هورالعظیم

به گزارش مهر، معصومه ابتکار شامگاه امروز در جمع خبرنگاران در آبادان با اشاره به معضل ریزگردها در کشور اظهار کرد: سازمان محیط زیست در حال پیگیری یک برنامه ملی برای مقابله با ریزگردها است.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: برای هر استان در مقطع استانی برنامه هایی پیش بینی شده که برای استان خوزستان مشخصا منشا گرد و غبار شناسایی شده و اکنون یک برنامه برای استان خوزستان در دست تدوین است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در سال های گذشته در منطقه هورالعظیم به دلیل طرح های اکتشاف نفت بر خلاف ضوابط ارزیابی زیست محیطی، بخشهایی از تالاب خشک شده بود و آن بخش ها منشا گرد و غبار در استان خوزستان شده بود.

ابتکار تصریح کرد: با هماهنگی هایی که در سال گذشته در وزارت نفت به عمل آمد، دایک هایی که روی هورالعظیم بسته شده بود و مانع ورود آب بود با هماهنگی که صورت گرفت ماه گذشته این دایک ها باز شد و تدریجا مساحتی حدود ۱۴۰ هزار هکتار از تالاب ظرف سال آینده آبگیری خواهد شد.

وی در همین خصوص عنوان کرد: این به این مفهوم است یکی از بزرگترین کانون های گرد و غبار منطقه و استان رفع خواهد شد.البته هماهنگی هایی در گذشته با کشور عراق داشتیم که به دلیل ناامنی ها و شرایط نامناسب این کشور،‌ برنامه ها به تعویق افتاده است ولی پیگیر موضوع هستیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اخیرا جلسه ای را با وزیر امور آب عراق داشتم و پیگیر موضوع از آن طریق نیز هستیم. عنوان کرد: قرار شده به زودی جلسه ای در نجف توسط بخش های دولتی کشور عراق و با حضور نمایندگان ما تشکیل شود.

ابتکار گفت: در آنجا نیز پیگیر موضوع مقابله با ریزگردها هستیم و در اولویت های دولت است و امیدواریم بتوانیم دستاوردهای خوبی را برای استان خوزستان داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها