دادستان کل کشور با بیان اینکه حصر سران فتنه اقدامی تامینی است، گفت: این مسئله نباید منجر شود که اصل ظلم این افراد به خط امام و ارزشهای اسلام نادیده گرفته شود زیرا ظلم آنها بزرگ و غیرقابل گذشت است.
کد خبر: ۷۵۳۷۷۶
ظلم سران فتنه غیر قابل گذشت است

حجت الاسلام و المسلمین « سید ابراهیم رییسی» روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت نهم دی در خیمه گلستان شهدای اصفهان افزود: کسانی که رای نیاوردند قاعده بازی و اصل انتخابات را به هم زدند و ساز و کار مطمئن و قانونی انتخابات که پس از انقلاب در قانون اساسی وجود داشت را مورد تردید قرار دادند.

وی افزود: این افراد اگر فرد منتخب را قبول نداشتند چرا نسبت به ساز و کار انتخابات ایجاد تردید کردند و باعث امیدواری دشمن شدند و چرا از نظام سلطه ابراز تنفر نکردند.

دادستان کل کشور افزود: کسانی که ساز و کار انتخابات را قبول داشتند و با این ساز و کار وارد انتخابات شدند به چه مجوز بعد از انتخابات آنچه را که مردم انتخاب کرده بودند نپذیرفتند و ادعای خود را از مجاری قانونی دنبال نکردند.

وی با اشاره به برخی از سخنان فتنه گران اظهار کرد: این افراد تقلب را اسم رمزی برای به خیابان کشیدن مردم و لشکر کشی خیابانی و ایجاد ناامنی کردند.

دادستان کل کشور با اشاره به دلسوزی برخی افراد برای سران فتنه گفت: سخنان آنها نه مبنای حقوقی دارد، نه مطابق با ارزشهای اسلامی و موازینی است که برای برخورد با تخلفات وجود دارد.

وی افزود: صدور هفده اطلاعیه، مردم را به خیابانها کشاندن، ایجاد ناامنی، حمله به مراکز بسیج، اهانت به امام راحل، اهانت به ساحت امام حسین (ع) و هشت ماه مردم را دغدغه دار کردن با هیچ منطقی سازگار نیست.

وی گفت: اقدامات کسانی که بعد از هشدارهای رهبری، مردم را به خیابانها کشاندند و علیرغم توصیه های رهبر معظم انقلاب، صف خود را از دشمنان جدا نکردند و کسانی که شعار نه غزه و نه لبنان را سرداده بودند را انسان های خداجو دانستند چه نام دارد.

رییسی اضافه کرد: بعضی این اقدامات را انقلاب مخملی نمی دانند در حالیکه نشانه هایی که به وجود آوردند اعم از تردید در دل مردم، ایجاد فضا برای موج سواری دشمنان و باز شدن برخی سفارتخانه ها برای پناهنده کردن افراد و حمایت شبکه هایی مانند شبکه انگلیس، نشان از انقلاب مخملین است و منجر شد دشمن آنچه که سی سال به دنبال آن بود را در این فضا ایجاد کند.

دادستان کل کشور گفت: حماسه مردم در هشت دی و نهم دی به فتنه خاتمه داد.

وی اظهار کرد: دست قدرت الهی، خون شهیدان و بصیرت مردم پایان دهنده فتنه بود.

رییسی افزود: مردم چون احساس کردند ارزشها در معرض آسیب است آمدند که بگویند ما هستیم تا انقلاب پا برجا بماند؟

وی یادآور شد: برخی این ظلم سران فتنه را درگیری دو طرف انتخاب می دانند در حالیکه ظلم آنها بزرگ و نابخشودنی است.

رییسی گفت: کسانی که مدعی خط امام هستند باید بدانند خط امام شاخص دارد و چگونه عده ای این همه ظلم را به خط امام و ارزشهای اسلام و انقلاب کردند ولی خود را هنوز مدعی خط امام می دادند.

وی خاطر نشان کرد: مردم ما همواره مسائل را باید رصد کنند زیرا دشمنی آمریکا و استکبار تا مادامی که پرچم انقلاب اسلامی بلند است ادامه دارد و راه دفاع از انقلاب و اسلام، جز با بصیرت و حضور بموقع در همه صحنه ها امکان پذیر نیست.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها