بحران باروری مهمترین چالش تهدید نسل

روزی 65 نوزاد در یزد متولد می شود

مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: در استان یزد روزانه 65 ولادت رخ می دهد و در ازای آن روزی 12 فوت ثبت می شود.
کد خبر: ۷۵۲۰۶۸
روزی 65 نوزاد در یزد متولد می شود

سید محمد طباطبایی گفت: میزان رشد جمعیت در استان یزد نسبت به سال گذشته از افزایش هفت درصدی برخوردار بوده است که این نرخ رشد باید افزایش بیشتری داشته باشد.

وی افزود: روزانه در استان یزد ۶۵ ولادت رخ می دهد و در ازای آن ۱۲ فوت ثبت می شود ضمن اینکه در این استان ۲۵ هزار نفر وارد جمعیت میانسالی شده اند.

طباطبایی گفت: در حالی شاهد ورود ۲۵ هزار نفر از جوانی به میانسالی هستیم که تنها ۲۲ هزار نفر جایگزین این تعداد و وارد سن جوانی شده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد افزود: بر اساس سناریو رشد پایین سازمان ملل در سال ۲۰۱۰، اگر ایران به همین صورت به ادامه جایگزینی جمعیت بپردازد و برنامه ای برای تعادل رشد جمعیت نداشته باشد، ظرف ۸۰ سال آینده جمعیت کشور به نصف خواهد رسید ضمن اینکه ۴۷ درصد جمعیت آن زمان را نیز افراد سالمند بالای ۶۰ سال تشکیل خواهند داد.

وی از مهمترین چالش های تهدید نسل در ایران و به تبع آن استان یزد را بحران باروری دانست و تصریح کرد: بعد از آن، سالمندی جمعیت، کاهش جمعیت، افزایش مهاجرت خارجی و تغییر هویتی و فرهنگی از چالش های تهدید نسل به شمار می رود.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود، حضور سادات در استان یزد را افتخاری برای استان یزد دانست و گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۹۷ هزار نفر از جمعیت استان یزد را سادات تشکیل می دهند و استان یزد در این زمینه بعد از استان مازندران، دومین استان از لحاظ برخورداری از جمعیت سادات است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد افزود: سادات، هم اکنون ۱۹ درصد جمعیت یک میلیون و ۷۴ هزار نفری استان یزد را تشکیل می دهند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها