کلاه ۵میلیارد تومانی مرد رمال بر سر ۱۰۰ساده‌لوح

رمالی با جلوه‌های ویژه ارواح!

مرد شیاد که به بهانه پرداخت وام، سند خانه متقاضیان را برای ضمانت می‌گرفت و با سندسازی این املاک را می‌فروخت، از سوی پلیس تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۷۴۷۰۹۰
مرد شیاد خانه متقاضیان وام را با سندسازی می فروخت

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مرد سالخورده‌ای با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به بازپرس پرونده گفت: دخترم در آستانه ازدواج بود و برای تهیه جهیزیه‌اش تصمیم گرفتم از بانک وام بگیرم.

به چند بانک مراجعه کردم که هر بار به بهانه‌ای درخواستم رد می‌شد. در جریان رفت و آمدم به یکی از بانک‌ها با مرد جوانی آشنا شدم که ادعا می کرد شرکتی در زمینه پرداخت وام دارد و می‌تواند به من کمک کند.

وی ادامه داد: این مرد با اطلاع از وضع زندگی‌ام از من خواست در برابر دریافت وام 30 میلیون تومانی سند خانه‌ام را به‌عنوان ضمانت در اختیار وی قرار دهم و هر زمان که بدهی‌ وام و سود آن را پرداختم، سندم را بازمی‌گرداند. خواسته‌اش را پذیرفتم. او هفته بعد پول ر ا به من پرداخت کرد و هنوز چند روزی نگذشته بود که مردی با حضور در مقابل خانه‌ام خودش را به‌عنوان مالک جدید آنجا معرفی کرد و خواست تا یک هفته دیگر خانه را تخلیه کنم. او سند خانه‌ام را در دست داشت که به این دلیل سراغ مدیر شرکتی که وام گرفته بودم رفته و متوجه شدم آنجا تعطیل شده است.

شاکی افزود : مرد تبهکار با سوءاستفاده از اعتماد من، خانه را فروخته و بعد از کلاهبرداری متواری
شده بود.

با تشکیل پرونده قضایی و به دستور بازپرس علیرضا راستگردانی، تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد تا این که پنج زن و مرد دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی از متهم به دلیل کلاهبرداری شکایت کردند.با تحقیق از این مالباختگان معلوم شد، آنها نیز به‌دنبال وام بودند که در دام مرد کلاهبردار گرفتار شده و متهم پس از گرفتن سند خانه آنان، با جعل عنوان خانه‌شان را فروخته بود.

در حالی که پلیس در جستجوی متهم فراری بود، افرادی که خانه‌های مالباختگان را خریده بودند به پلیس آگاهی فراخوانده شده و در تحقیقات مشخص شد از این که فروشنده مالک اصلی خانه‌ها نبوده خبری نداشتند و در برابر خرید خانه‌ها از 300 تا 500 میلیون تومان پرداخته بودند. بنابراین آنها نیز از متهم فراری به‌دلیل این که مال دیگران را به آنها فروخته است، شکایت دارند.

تجسس‌ها برای دستگیری کلاهبردار فراری ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش ماموران مخفیگاه او را در یکی از محله‌های تهران شناسایی و متهم را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اظهارات متناقضی را بیان کرد، اما زمانی که در مواجهه حضوری با مالباختگان و افرادی که خانه‌های شاکیان را خریده بودند، قرار گرفت به کلاهبرداری‌هایش اعتراف کرد و گفت: تعدادی از شاکیان را به بهانه پرداخت وام و بقیه را با فروش خانه‌های مردم فریب دادم و از این راه مبالغی کلان به دست آوردم.

با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها