عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:عده ای به غلط فکر می کنند که سیاستهای اقتصاد مقاومتی در برخورد با تحریم و در کنار مذاکرات باید شکل بگیرد.
کد خبر: ۷۴۵۴۴۱
فلاحی:مجلس و دولت برای اقتصاد مقاومتی کاری نکردند

عباس فلاحی نماینده اهر و هریس در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین افزود:درشرایطی که پیش بینی فروش نفت تا 40 دلار می رود سوال اساسی این است که تا کی می خواهیم با تکیه بر اقتصاد نفتی آینده کشور را به خطر بیندازیم .

وی با اشاره به عملکرد ضعیف قوای تقنینی و اجرایی کشور در تحقق سیاستها ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت:مجلس شورای اسلامی پس از ابلاغ این سیاستها تنها به تشکیل کمیسیونی به همین نام بسنده کرد و دولت و دیگر دستگاهها نیز با گره زدن این سیاستها به شرایط اقتصادی ،تحقق آنرا ناممکن کردند.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه مجلس برای رفع موانع اقتصاد مقاومتی کاری نکرده است افزود:ما کوتاهی کردیم و دولت هم حرکت خوبی انجام نداده، ظاهرا در بودجه 94 هم برای تحقق این امر بودجه ای دیده نشده که جای نگرانی دارد.

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: درشرایطی که کشور مستعد تولید بسیاری از کالا ها و محصولات بود اما واردات بی رویه به اقتصاد تولید محور کشور ضربه وارد کرد .

وی با اشاره به اینکه واردات بی رویه وگسترش آن با مدیریت های نامناسب روز به روز تحقق اقتصاد مقاومتی را کم رنگ می کند گفت: بخش های صنعت و کشاورزی از جمله مواردی هستند که در سایه تحقق نیافتن این سیاستها دچار ضربه شده اند و جبران این خسارتها در کوتاه مدت پاسخگو خسران ایجاد شده نیست .

فلاحی گفت: سال 93 هم رو به پایان است اما تا دیدگاه مدیریتی درستی نباشد این سیاستها تنها در حد یک شعار باقی خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها