جلسه نهایی محاکمه و اعلام حکم رئیس‌جمهور مخلوع مصر در پرونده معروف به پرونده قرن برگزار شد و مبارک، پسرانش، وزیر کشور وقت و معاونانش از همه اتهامات این پرونده تبرئه شدند.
کد خبر: ۷۴۳۷۰۹
مبارک تبرئه شد

دادگاه جنائی قاهره که پرونده مبارک در قتل معترضان را برای بار دوم بررسی می‌کند و پیش از آن حکم حبس ابد برای مبارک در این پرونده صادر شده بود، اعلام کرد که دادگاه حق بررسی این پرونده را ندارد و همه اتهامات مربوط به قتل معترضان از مبارک ساقط شده و به این ترتیب وی تبرئه شد.

قاضی الرشیدی حسنی مبارک را از اتهام پرونده صادرات گاز به اسرائیل، تبرئه کرد و این دادگاه همچنین حبیب العادلی وزیر کشور وقت مبارک و مشاورانش از اتهام مشارکت در قتل معترضان تبرئه کرد.

دادگاه همچنین اعلام کرد که تاریخ دادخواست مربوط به اتهامات مربوط به فساد مبارک و پسرانش و «حسین سالم» تاجر فراری مصری منقضی شده است.

دادستانی مصر حق اعتراض به حکم را دارد

بر اساس گزارش روزنامه الاهرام، این حکم از سوی دادستانی مصر قابل اعتراض است و در صورت اعتراض دادستانی، این حکم در دادگاه تجدید نظر بررسی خواهد شد و در صورت تأیید حکم دیگر قابلیت اعتراض به آن وجود نخواهد داشت.

واکنش‌ها به صدور حکم

علی هاشم رئیس دفتر شبکه المیادین در تهران و خبرنگار پیشین در بی بی سی و المانیتور در واکنش به این حکم در صفحه توئیتر خود نوشت : اگر چند سال دیگر جمال حسنی مبارک رئیس جمهور مصر شد، تعجب نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها