معاون وزارت خارجه روسیه که در عمان به سر می‌برد در اظهار نظری کوتاه گفت که توافق هسته ای در دسترس است.مقامات آمریکایی نیز از احتمال بازگشت جان کری به عمان برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 خبر دادند.
کد خبر: ۷۳۷۳۴۰
احتمال بازگشت کری، توافق هسته ای در دسترس است

به گزارش تایمز عمان، یک دیپلمات ارشد روسی گفت توافق هسته‌ای با ایران امکان پذیر است و تنش بین آمریکا و روسیه توافق هسته‌ای با ایران را متوقف نخواهد کرد.

«سرگئی ریابکوف»‌ افزود: این توافق نسبت به آنچه که سال گذشته بدان دست یافتیم متفاوت است، اکنون به دنبال توافقی هستیم که باید برای سال‌ها ادامه یابد و ما نیمه پر لیوان را می‌بینیم نه نیمه خالی آنرا.

وی با بیان اینکه مذاکرات میی تواند بعد از ۲۴ نوامبر تمدید شود تاکید کرد که مذاکرات در حال حاضر وارد جزئیات بسیار دقیق شده است.

احتمال بازگشت «جان کری» به عمان

مقامات آمریکایی از احتمال بازگشت جان کری به عمان برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 خبر دادند.

مقامات آمریکایی که نامشان منتشر نشده، به «وال استریت ژورنال» خبر دادند: «در صورتی که بازگشت جان کری به عمان به پیشبرد مذاکرات هسته‌ای کمک کند، احتمال سفر او به مسقط وجود دارد».

وزیر خارجه آمریکا پس از پایان گفتگوهای نسبتا طولانی با وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون، عمان را به مقصد پکن ترک کرد تا باراک اوباما را در جریان گفتگوها قرار دهد؛ البته رسانه‌‌های صهیونیستی امروز خبر دادند که جان کری شب گذشته در تماسی تلفنی، نتانیاهو را در جریان گفتگوهای مسقط قرار داده بود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها