رییس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور از تأسیسات آبی استان بوشهر بازدید کرد؛

تقدیر از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از برنامه ریزی برای افزایش تعداد سدهای این استان از 14 به 21 سد خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مدیریت جامع سیلاب انجام می شود.
کد خبر: ۷۳۷۲۷۰
احداث هفت سد جدید در گلستان

ایرج حیدریان روز سه شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی مدیریت جامع سیل در دامنه شمالی البرز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: احداث این سدها بر مبنای سند آب استان تا افق 1420 پیش بینی شده است.

وی به دو سد در حال ساخت استان اشاره کرد و افزود: سد «نرماب چهل چای» مینودشت با گذشت 2،5 سال از آغاز عملیات اجرایی 43 درصد پیشرفت داشته و بر اساس دوره زمانی پیش بینی شده و با تخصیص 15 درصد سهم دولت، طی 4 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

حیدریان با بیان این که منابع مالی این سد از محل فایناس داخلی تامین می شود، اضافه کرد: دومین سد در حال احداث استان گلستان سد «آقدکش» است که اکنون 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص اعتبارات لازم در بودجه سال آینده طی 2،5 سال آینده به مرحله بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه از بارش 62 میلی متری باران از آغاز سال آبی جاری (مهر93) تاکنون خبر داد و افزود: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

حیدریان افزود: با توجه به این که بیشتر ریزش ها جذبی بوده، تاثیری در افزایش آب پشت سدهای استان نداشته است.

وی امیدوار است که با تداوم ریزش های جوی امسال حجم آب پشت سدها و نیز سطح منابع آب زیرزمینی استان افزایش یابد.

استان گلستان واقع در شمال ایران در سال های اخیر با مشکلات کمی بارش، کاهش سطح آب های زیرزمینی و بحران خشکسالی رو به رو شده است.

ظرفیت 14 سد فعال استان گلستان حدود 300 میلیون مترمکعب آب است که این روزها حداقلی از این میزان آب را دارند.

newsQrCode
برچسب ها: گلستان سد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها