معاون دفتر واردات گمرک ایران با اشاره به اجرای مصوبه دولت در منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی خبر داد و گفت:‌ امسال فقط ۱۳۰ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور وارد شد.
کد خبر: ۷۳۴۰۷۵
امسال 130 دستگاه خودروی بالای 2500 سی‌سی وارد کشور شده است

هیات وزیران در بیست و سوم شهریور امسال واردات خودروها با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی را تحت هرعنوان به کشور ممنوع کرد.

علی معقولی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود:‌ این در حالی است که سال قبل 78 هزار و 673 دستگاه خودروی خارجی به کشور وارد شد که 5 درصد آنها یعنی 4016 دستگاه خودروی بالای 2500 سی‌سی است.

این مقام مسئول با بیان این‌که اجرای این مصوبه مشمول خودروهایی که تشریفات گمرکی را طی کرده‌اند نمی‌شود، گفت:‌ طبق مصوبه هیات وزیران تکلیف خودروهای وارداتی در سه بند روشن شده است که در بند اول خودروهای بالای 2500 سی‌سی که باید متروکه می‌شد و با این مصوبه امکان فروش در داخل کشور ندارد و باید مرجوع شود.

معقولی افزود: دولت از قبل مصوباتی برای واردات خودرو داشت که براساس بند دوم مصوب هیات وزیران با این مصوبات امکان واردات خودور فقط برای خودروهای 2500 سی‌سی و 2500 سی‌سی به پایین امکان خواهد داشت.

معاون دفتر واردات گمرک ایران درباره مناطق آزاد نیز گفت: در بند سوم مصوبه دولت آمده است که خودروهای بالای 2500 سی‌سی صرفا در مناطق آزاد اجازه تردد دارد و اگر وارد گمرک شود پس از طی مراحل متروکه که سه ماه طول می‌کشد این خودروها باید مرجوع شود.

این مقام مسئول درباره تسهیلات واردات خودرو برای برخی قشرها مانند قهرمانان ورزشی تصریح کرد:‌ این افراد طبق قانون می‌توانند خودروی تا 2500 سی‌سی به کشور وارد کنند و بالای 2500 سی‌سی ممنوع است.

وی درباره اقدام برخی شرکت‌ها در خرید مجوز واردات خودروی ورزشکاران گفت:‌ از این موارد وجود دارد، اما مراحل آن مربوط به بعد از ترخیص از گمرک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها