دوازدهمین مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم 9 آبان در 2 هزار و 500 نقطه ایران یعنی 31 استان کشور و 230 نقطه در پنج قاره جهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۲۷۶۹
برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در 2500 نقطه کشور

به گزارش واحد مرکزی خبر دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در نشست خبری مراسم شیرخوارگان حسینی یادآور شد: این مراسم در نقاط مختلف کشور علاوه بر مصلاها، مساجد و حسینیه‌های در نظر گرفته شده، در 700 تا 800 امامزاده سراسر کشور نیز برگزار می‌شود.

داوود منافی‌پور با اشاره به آغاز فعالیت همایش شیرخوارگان حسینی از سال 1382 تصریح کرد: این مراسم که هرسال در اولین جمعه ماه محرم برگزار می​شود، یک حرکت کاملا مردمی است که تمام فعالیت‌های آن بدون کمک از هیچ ارگان و سازمانی و فقط توسط هیات‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم اجرا می‌شود.

وی با تاکید براین‌که هدف این مجمع از برگزاری این همایش و توسعه آن به نقاط مختلف داخل و خارج کشور، روضه‌خوانی و تغزیه‌خوانی نیست، بلکه هدف برپایی نهضت عاشوراپژوهی و جهانی شدن مظلومیت آل‌الله و بازگویی صحیح وقایع کربلا و عاشوراست، افزود: اکنون بیش از 2000 سایت به زبان‌های مختلف، بیش از 50 شبکه تلویزیونی اسلامی و غیر اسلامی، همه خبرگزاری‌ها و 90 درصد جراید به بازگویی این همایش می‌پردازند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، تربیت سربازان امام زمان(عج) و یارگیری برای نهضت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) را یکی دیگر از اهداف والای این مجمع جهانی عنوان و خاطرنشان کرد: دوازدهمین مراسم شیرخوارگان حسینی ساعت 8 و 30 دقیقه صبح جمعه 9 آبان، در بیش از 2500 نقطه در 31 استان و 230 نقطه در 40 کشور و 5 قاره جهان برگزار می‌شود. همچنین به صورت همزمان ساعت 10 صبح نذرنامه‌ای توسط مادرانی که فرزندان خود را برای یاری امام زمان نذر می‌کنند، در مصلای تهران و سایر نقاط کشور قرائت می‌شود که از طریق پخش زنده صدا و سیما تمام کشور می‌توانند از آن استفاده کنند.

منافی‌پور پاکستان،‌ عراق، کویت، عربستان، بحرین، امارات، لبنان، افغانستان، ترکیه، عمان، قطر، یمن، آمریکا، هند، نیجریه، اوگاندا، تانزانیا، بورکینافاسو، سنگال، کامرون، آلمان، شیلی و فرانسه را برخی از 40 کشور برگزارکننده این مراسم عنوان و تصریح کرد: نسبت به سال گذشته حدود هشت کشور جدید به برگزارکننده‌های مراسم شیرخوارگان حسینی اضافه شده‌ است، ولی متاسفانه به دلیل تامین نشدن بودجه، هنوز به 11 کشور همچون آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، هلند، تانزانیا، استرالیا، مالزی و اندونزی لباس ارسال نشده است. به گفته این مسئول هر سال نزدیک 400 هزار دست لباس رایگان برای شیرخوارگان مراسم به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شد، اما امسال 70 کارگاه دوخت لباس در ایران با کمکهای مردمی، تامین لباس‌های شیرخوارگان مراسم را به عهده دارند که لباس شیرخوارگان کشورهای مختلف در تهران و 90 د رصد دوخت لباس استان‌ها در خود آن استان انجام می‌شود. همچنین همراه لباس‌ها نذرنامه‌هایی به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو، آذری و فارسی به سراسر نقاطی که مراسم در آنها اجرا می‌شود، ارسال خواهد شد.

منافی‌پور همچنین به راهبرد و دکترین حرکت مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) که در یک سال گذشته تدوین شده است، اشاره کرد و گفت: تیتر این دکترین «کربلا حیات شیعه، حضرت علی‌اصغر(ع) حیات کربلا» است که آن را به صورت نامه‌ای برای نخبگان، بزرگان و مراجع دینی و در اولین گام خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: حضرت علی‌اصغر(ع) قله حقانیت کربلاست و ما تلاش می‌کنیم با مطرح کردن این حقیقت، حقانیت واقعه کربلا را به دنیا معرفی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها