یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای :

زمان مذاکرات ایران و ۱+۵ قطعی نشده است

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای خبر ایتارتاس مبنی بر برگزاری دور بعدی مذاکرات در ۱۸ نوامبر را تأیید نکرد و گفت: هنوز هیچ زمانی برای دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ قطعی نشده است.
کد خبر: ۷۳۲۶۳۲
زمان مذاکرات ایران و ۱+۵ قطعی نشده است

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در گفت‌وگو با فارس،خبر ایتارتاس مبنی بر برگزاری دور بعدی مذاکرات در 18 نوامبر (۲۷ آبان) را تأیید نکرد و گفت: هنوز هیچ زمانی برای دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 قطعی نشده است.

وی یادآور شد که قبل از دور بعدی مذاکرات قرار است مذاکرات دو و سه جانبه برگزار شود.

در نشست سه جانبه‌ای که ۲۳ مهر ماه با حضور ظریف وزیر خارجه ایران، جان کری وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار و پس از آن نیز هشتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و ۱+۵ برگزار شد، توافق شد که یک دور نشست کارشناسی بین ایران و ۱+۵ برگزار شود.

نشست کارشناسی چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته (۳۰ مهر و اول آبان) به ریاست حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران و استفان کلمنت دستیار ارشد کاترین اشتون در شهر وین برگزار و طرفین به مدت ۱۰ ساعت به گفت‌وگو پرداختند.

حمید بعیدی‌نژاد پس از پایان این مذاکرات به خبرنگار فارس گفت که بحث کارشناسی درباره برخی موارد اختلافی خیلی صریح و جدی بود و به اذعان همه اعضا، بحث‌های انجام شده برای اخذ تصمیمات سیاسی مفید بود.

وی عنوان کرد که گزارش جلسه به مسولان عالی ارسال می‌شود.

وزرای خارجه ایران و آمریکا و اشتون همچنین توافق کردند که سه جانبه‌ای را مجدداً در شهری به غیر از وین برگزار کنند.

خبرگزاری ایتارتاس امروز گزارش داد که دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ از ۱۸ نوامبر در وین برگزار خواهد شد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها