نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت:

لزوم شکل‌گیری شورای جدیدی از معتمدین و طوایف سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران: هم اکنون، ۹۰ درصد امنیت مناطق مرزی ایران در جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور با حضور قدرتمند طایفه های مختلف اهل سنت و شیعه تامین میشود و در این مناطق امنیت پایدار نسبی است.
کد خبر: ۷۲۸۷۵۶
امنیت پایدار نسبی در مرزها با تلاش طوایف

سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار نورعلی شوشتری و شهدای وحدت و یادواره فرماندهان شهید نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت ملی در هر کشور مولفه های مختلفی دارد و در جمهوری اسلامی ایران یکی از این مولفه های حضور جدی نیروهای مسلح و مقتدر در سراسر کشور است، گفت: از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون نیروی زمینی سپاه با قدرت ماموریت های خود را برای برقراری امنیت انجام داده است.

سردار عراقی افزود: پس از 8 سال دفاع مقدس نیروهای مسلح به ویژه نیروی زمینی سپاه در شمال غرب، جنوب شرق و غرب کشور همچنان مشغول انجام ماموریت های مهم خود و ایجاد امنیت پایدار در این مناطق هستند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما از تنوع قومیت ها و مذاهب رسمی برخوردار است، گفت: این قومیت ها و طایفه های مختلف در کنار هم باید حافظ امنیت و پایداری کشور عزیزمان باشند.

سردار عراقی افزود: براساس طرح شهید سرلشکر شوشتری برای بکارگیری نیروهای بومی از طایفه های مختلف برای امنیت پایدار، مقتدر و قدرتمند این طرح از زمان شهید شوشتری آغاز شد و امروز با اقتدار می توان گفت 90 درصد امنیت مناطق مرزی در شمال غرب، جنوب شرق و غرب کشور با حضور جدی طایفه های مختلف شیعه و سنی، برقرار شده است.

وی گفت: سران طوایف و ماموستاها و بزرگان اهل سنت با سازماندهی نیروهای حوزه های سرزمینی طوایف خود امنیت پایدار و نسبی را در مناطق مرزی برقرار ساخته اند و نیروی زمینی سپاه هم همچنان مشغول اجرای ماموریت های خود است.

سردار عراقی تاکید کرد: نیروی زمینی ستون فقرات سپاه است و ماموریت های خود را با اقتدار ادامه خواهد داد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یادواره شهدای ارزشمند نیروی زمینی و فرماندهان شهید این نیرو و همچنین پنجمین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار نورعلی شوشتری و شهدای وحدت روز دوشنبه 28 مهر ساعت 9 و 30 دقیقه صبح برگزار خواهد شد.

به هر تجاوزی در مرزهای شرقی، قانونی و قاطع پاسخ خواهیم داد

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تاکید کرد: سپاه پاسداران به مرزهای جمهوری اسلامی اشراف کامل اطلاعاتی دارد و اسناد ویژه نفوذ تروریست ها را به دست مسئولان مربوطه رسانده است.

سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران کشوری مستقل است که قرن ها با همسایگان به صورت کاملا مسالمت آمیز رفتار کرده است، گفت: همین جا اعلام می کنم به هر تجاوزی که از شرق کشور صورت گیرد به صورت قانونی و قاطع پاسخ خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نوار مرزی خطی است که روی نقشه ترسیم شده است اما تروریست ها شبانگاه می خواهند به مرز ما ورود و به مواضع ما تیراندازی و حمله کنند، افزود: باید تروریست ها بدانند که با هوشیاری کامل پاسخ قاطعی به آنان خواهیم داد.

سردار عراقی با بیان اینکه سپاه پاسداران اسناد کافی از نفوذ اشرار به داخل کشور دارد و این افراد از پاکستان وارد جمهوری اسلامی ایران می شوند، گفت: وزارت خارجه و وزارت کشور این اسناد را در دست دارند و ساز و کارهای مناسبی برای پاسخ قاطع به تروریست ها داریم.

وی افزود: اقدامات تروریستی در 5 سال قبل در مراکز سیستان و بلوچستان صورت می گرفت اما با اقدامات سپاه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و سیاستمداران این تحرکات تروریستی امروز به مرزهای کشور رفته که این امری بسیار مهم است.

سردار عراقی با اشاره به تیراندازی تروریست ها به پاسگاه مرکزی سراوان گفت: با مجموعه اقدامات خود جلوی شلیک بیشتر آنان را گرفته ایم و اجازه تیراندازی بیشتر به آنان داده نشد.

وی با بیان اینکه اینگونه اتفاقات در مناطق مرزی امری طبیعی است، افزود: با استحکام سازی مرزها و اشراف اطلاعاتی بی نظیر سپاه پاسداران، امنیت نسبی و پایدار در مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران به ویژه شمال غرب، جنوب شرق و غرب کشور برقرار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها