رییس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان این که آینده مذاکرات ایران با 1+5 روشن است و به سرانجام خوبی خواهد رسید، گفت: کشور روی سکوی پرتاب قرار گرفته است و در آینده نه چندان دور شاهد رشد های قابل توجه در همه عرصه های تجاری و علمی خواهیم بود.
کد خبر: ۷۲۸۲۵۱
مذاکرات با 1+5 سرانجام خوبی خواهد داشت

علی اکبر صالحی در حاشیه کنفراس بین المللی پارک های علم و فناوری آسیا در شیراز بر داشتن صبر برای رسیدن به قله های ترقی تاکید کرد و به خبرنگاران گفت: نتیجه این صبرها، جانفشانی ها، جوانمردی ها و شهادت ها بخصوص شهدای هسته ای این است که جمهوری اسلامی ایران با قامتی سربلند در عرصه های جهانی، تعاملات بین المللی و سیاسی نقش آفرینی می کند.

معاون رییس جمهور اظهار داشت: ایران کلید طلایی خاورمیانه و قدرت اول منطقه است و دنیا چاره ای جز تعامل با ایران ندارد.

دور هشتم مذاکرات جامع هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 از 22 تا 24 مهرماه جاری در وین برگزار شد.

پیش از این نیز محمد جواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی کشور درباره ارزیابی از مذاکرات گفت: ما فکر می کنیم حرکت در همه زمینه ها به سمت جلو بوده و راهکارهای مختلفی مورد بحث قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: آنچه که لازم است طرف مذاکره به آن درک کاملی پیدا کند، آن است که تحریم ها بی تاثیر بوده است، اما طرف مقابل احساس می کند که این تحریم ها خیلی ارزش دارد، تحریم ها تاثیر قابل توجهی ندارد و متاسفانه طرف مقابل این واقعیت را هنوز درک نکرده است.

مسوول تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: تحریم نه کارآمدی در گذشته داشته و نه کارآمدی در آینده خواهد داشت، بلکه تحریم یک نمادی است از نوع رابطه ای که وجود داشته و این نماد باید شکسته شود و ما برای همین است که روی آن اصرار داریم.

ظریف ادامه داد: طی هفته های آینده جلسات کارشناسی خواهیم داشت و ضرورت دارد درباره موضوعات مختلفی صحبت شود و موضوعاتی هم نیاز به یک حرکت سیاسی دارند.

وی خاطرنشان کرد: سه یا چهار هفته آینده دوباره جلسه سه جانبه ای خواهیم داشت با حضور آقای جان کری و خانم کاترین اشتون و در صورت لزوم سایرین هم دعوت خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها