باران غرب کشور را فتح می کند

سازمان هواشناسی کشور پیش بینی کرد با ورود یک سامانه ابرناکی و بارشی، از اواخر وقت روز جاری بارش ها در برخی از مناطق غربی کشور بار دیگر آغاز شود.
کد خبر: ۷۲۷۳۷۱
باران غرب کشور را فتح می کند

براساس اعلام سازمان هواشناسی، با ورود این سامانه از روز چهارشنبه این هفته در غرب، جنوب غرب، بخش هایی از شمال غرب، نواحی مرکزی و دامنه های غربی و مرکزی البرز شاهد ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

همچنین تحت تاثیر این سامانه ابرناکی، بارش ها طی روز پنجشنبه این هفته در مناطق یاد شده ادامه خواهد داشت و از اواخر وقت روز جمعه در نیمه غربی کشور از مقدار ابرها کاسته می شود و گستره بارش ها بتدریج به شمال شرق کشور کشیده می شود.

بر اساس این گزارش، شدت بارش ها از چهارشنبه تا جمعه این هفته در استان های غربی کشور و دامنه های مرکزی زاگرس خواهد بود و این سامانه شنبه آینده در شمال شرق کشور فعال بوده و بتدریج تا اواخر وقت همان روز از کشور خارج خواهد شد.

نقشه های پیش یابی نشان می دهد که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته وزش باد جنوبی نسبتا شدید و افزایش دما در سواحل دریای خزر و استان اردبیل قابل پیش بینی است.

با کاهش دمای هوای در بسیاری از مناطق کشور مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور ، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 17 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود 44 درصد، سرعت وزش باد 7 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران بین 13 تا 20 درجه پیش بینی شده است.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران فردا (چهارشنبه) به 14 تا 19 درجه بالای صفر می رسد و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری گاهی با وزش باد و در بعد از ظهر با افزایش ابر و احتمال بارش های پراکنده خواهد بود. ( ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها