بررسی صفحات زنان و دختران حامی داعش در شبکه های اجتماعی و دیگر سایت های اینترنتی نشان می دهد تروریستهای داعش به زنان و دختران جز به عنوان "همسر" نگاه نمی کنند.
کد خبر: ۷۱۷۷۳۱
داعش به دنبال دختران آمریکایی است

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی در حال تحقیق درباره سوژه جدیدی به نام پیوستن زنان از آمریکا به گروه داعش هستند.

به احتمال زیاد دختری به نام "سانت پول" در آمریکا به دست افراد حامی گروه های تندروی اسلامگرا، سازماندهی و به سوریه اعزام شده است.

در هفته گذشته نیز یک زن آمریکایی به نام شانون کونلی 19 ساله که به عنوان کمک پرستار فعالیت می کند اعتراف کرد که تلاش کرده است برای پیوستن به داعش به خاورمیانه سفر کند.

این زن آمریکایی ساکن ایالت کلرادو به هنگام ترک این کشور در فرودگاه بین المللی دنوور بازداشت شد. او تنها بلیت رفت در اختیار داشت. در تحقیقات بعدی مشخص شد یک افراط گرای اسلامی در سوریه، وی را از طریق اینترنت جذب و مقدمات خروج او از آمریکا و پیوستن به داعش را فراهم کرده بود.

در حالی که زنان و دختران فکر می کنند به هنگام پیوستن به داعش در جبهه جنگ یا حداقل نقشی را در تاسیس دولت خلافت اسلامی (داعش) ایفا خواهند کرد اما واقعیت چیز دیگری است.

مرعشی:از اشتباهات گذشته درس گرفتیم

از اشتباهات گذشته درس گرفتیم/ جلسات مان را برای انتخابات مجلس آغاز کردیم/ برخی همکاران روحانی هیچ تناسبی با افکار وی ندارند

به گزارش مشرق، «لیست خاتمی و‌ هاشمی برای انتخابات مجلس، شوخی است» این را حسین مرعشی می‌گوید.

حسین مرعشی، عضو سابق کارگزاران در کفت و گو با روزنامه آرمان با بیان اینکه خاتمی محور اصلاحات است اظهار کرد:ما هیچ‌گاه نگفتیم که خاتمی به طور مستقیم در انتخابات مجلس یا انتخابات دیگری شرکت می‌کند. من و دیگر اصلاح‌طلبان نقش خاتمی را به‌عنوان محور اصلاحات و البته محور گروه‌های اصلاح‌طلب قبول داریم اصولا هیچ گروه اصلاح‌طلبی نمی‌تواند واقعیت نقش خاتمی را نفی کند. خاتمی محور جریان‌های اصلاح‌طلبی است.

وی افزود: چه کسی گفته است که خاتمی، ناطق و آیت‌ا... ‌هاشمی قرار است در انتخابات نقش اجرایی ایفا کنند و لیست بدهند. لیست خاتمی و‌ هاشمی برای انتخابات مجلس شوخی است. خاتمی محور اصلاح‌طلبان و آیت‌ا... ‌هاشمی رجل مورد اعتماد و تکیه‌گاه فعالین سیاسی اصلاح‌طلب و غیراصلاح‌طلب است. بنابراین هیچ‌کدام از این افراد شناخته‌شده در انتخابات لیست نمی‌دهند.

مرعشی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان از اشتباهات گذشته درس گرفته‌اند ما هم همین طور محوریت و همراهی خاتمی را پذیرفته‌ایم و همراه با او گام برمی‌داریم. در قالب اتحاد با اصلاح‌طلبان با محوریت سیدمحمد خاتمی در انتخابات حضور پیدا خواهیم کرد. هم‌اکنون هم جلساتی در شورای مشورتی خاتمی در همین راستا در جریان است که به موقع خود سیاست‌های آن اعلام خواهد شد.

کری:عربستان مانع دعوت از ایران شد

جان کری وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در پاریس گفت که ملک عبدالله پادشاه عربستان و مقامات امارات متحده عربی به آمریکا اطلاع دادند که اگر ایران در کنفرانس پاریس حضور پیدا کند، این کشورها حضور پیدا نخواهند یافت.

ای بی سی نیوز نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در پاریس گفت که آمریکا اماده تعامل و ارتباط با ایران و سوریه در مورد نگرانی های مشترکشان درباره داعش است.

وی بیان داشت: آمریکا به دنبال اقدام نظامی مشترک با ایران نیست، در واقع ما با تهران هماهنگی نمی کنیم اما آماده ی گفتگو با این کشور از جمله در حاشیه مذاکرات هسته ای نیویورک هستیم.

جان کری در ادامه ابراز امیدواری کرد که تهران و واشنگتن در دور بعدی مذاکرات هسته ای که این هفته آغاز می شود به زمینه ی مشترکی برسند.

درخواست روسیه از ایران درباره تحریم ها

پس از ایجاد اختلاف بین روسیه و آمریکا، نوع ادبیات روس ها نسبت به ایران تغییر کرده و آنها از ایران خواسته اند تجربیات خود را درباره دور زدن تحریم ها در اختیار روسیه قرار دهد.

به گزارش جهان نیوز،روس ها گفته اند بحث اوکراین موقتی نیست ما باید در دراز مدت برنامه ریزی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
تاوان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
۰
۰
بذار یه گوشمالیم به امریكا بدن پرو شده همش ما رو تحریم میكنن حقشونه مرسی
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
۰
۰
آمریكا اگر بخواهد تصمیم بگیرد كاری كند نوكرهای منطقه او جرأت مخالفت ندارند و گرنه عربستان و قبیله ای به نام امارات و سایر قبایل حاشیه جنوبی خلیج فارس درحدی نیستند كه چنین درخواستی از آمریكا كنند

نیازمندی ها