رکود صنعت نساجی و پوشاک

پای چشم بادامی ها در میان است + عکس

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشنهاد ایجاد شهر پوشاک را به واحدهای سرمایه‌گذار داده‌ایم و درصورت همکاری و ارائه طرح از سوی بخش خصوصی ما آماده هرگونه همکاری هستیم.
کد خبر: ۷۱۳۰۸۰
شهر پوشاک ایجاد می‌شود

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، گلنار نصرالهی افزود: براساس یک کار تحقیقی مشخص شد در صنعت نساجی بخصوص دوزندگی، تفاوت قیمت تمام‌شده تا قیمت فروش بیشتر در بخش بازرگانی، واسطه‌ای و توزیع است و بیشترین سود نیز در این بخش قرار دارد که این موضوع از نقایص صنعت نساجی به‌شمار می‌آید.

وی ادامه داد: بنابراین به واحدهای نساجی پیشنهاد دادیم که اگر بخش خصوصی طرح توجیهی برای ایجاد شهر پوشاک بدهند، آماده هستیم هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم و معاونت بازرگانی داخلی نیز در این زمینه همکاری می‌کند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تولید برندهای معروف و معتبر خارجی در داخل کشور، اظهار کرد: در لایحه حمایت از تولید هم تصریح شده که در صورت تولید برندهای معروف در داخل کشور این تولیدات تا ده سال از معافیت مالیاتی استفاده خواهند کرد و این لایحه در صورت تصویب می‌تواند در صنعت نساجی بسیار مفید واقع شود.

نصرالهی در ادامه یکی از طرح‌های ارائه ‌شده را طرح برندسازی ملی عنوان کرد و افزود: این طرح به نوعی به توزیع ارتباط دارد و یکی از اتحادیه‌ها پیگیر این موضوع است که نحوه توزیع در صنعت نساجی ساماندهی شود و به این منظور باید فروشگاه‌های بزرگی را در بخش تجاری داشته باشیم که تحت نام یک برند، محصولات نساجی را تولید کنند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک تاکید کرد: این طرح هم می‌تواند باعث کاهش واسطه‌گری و دلالی شود و هم به مصرف‌کننده کمک کند تا از کیفیت تولید اطمینان داشته باشد و در این زمینه پیشنهادات آن داده شده و منتظر هستیم بخش خصوصی طرح خود را ارائه دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها