• 59 12
  • 13

کدام خودروهای خارجی را می توان با قیمت رانا، پژو و سمند خرید؟

یکشنبه 15 تیر 1393 ساعت 16:49
بازار خودروی کشور با اعلام قیمت های جدید خودروهای داخلی از سوی شورای رقابت، به نظر می رسد از بلاتکلیفی خارج شده است و خود را برای تامین نیاز مشتریان آماده می سازد.

مشتریان که تاکنون از قیمت بالای خودروهای تولید داخل گله مند بودند بار دیگر با افزایش قیمت این محصولات مواجه شدند در حالی که به سبب انحصاری بودن بازار خودرو، چاره ای جز انتخاب این خودروها با قیمت های تعیین شده ندارد.

اما چنانچه بازار خودروی کشور در یک فضای رقابتی فعالیت می کرد و محصولاتی به جز تولیدات داخلی در آن عرضه می شد، آیا متقاضیان خودرو باز هم مشتری خودروهای ساخت داخل با همین قیمت و کیفیت فعلی بودند.

پاسخ این سئوال تنها زمانی داده خواهد شد که بازار خودروی از یک فضای رقابتی برخوردار شود و خودروهای هم کلاس خودروهای تولید داخل وارد کشور شود تا آن زمان باید به حدس و گمان پرداخت.

اما آنچه مهم است اگر قیمت های جدید خودروهای ساخت داخل را با ارز حدود سه هزار و 100 تومان معادل سازی کنیم، چه نوع خودروهای خارجی صرف نظر از کیفیت آنها در مقایسه با خودروهای داخلی، می توان خریداری کرد.

براساس اعلام شورای رقابت، خودروهای پژو پارس، پژو 405، پژو 206، پژو 206 صندوقدار، رانا، سمند، سمند سورن، ام.وی.ام 530، و ام.وی.ام 315 ، با قیمت هایی بین 30.3 تا 43.2 میلیون تومان به مردم عرضه می شوند که معادل 9 هزار و 774 دلار تا 13 هزار و 900 دلار هستند.

نیسان ورسا مدل 2015، با حجم موتور 1600 سی سی، قدرت 109 اسب بخار، مصرف سوخت 7.8 لیتر در 100 کیلومتر و دارای 6 دنده به قیمتی معادل 11 هزار و 900 دلار، شورلت اسپارک مدل 2014 نیز با حجم موتور 1200 سی سی، قدرت 84 اسب بخار، مصرف سوخت: 7.2 لیتر در 100 کیلومتر و 6 دنده به قیمت 12 هزار و 170 دلار، میتسوبیشی میراژ مدل 2014، با حجم موتور 1200 سی سی، قدرت 74 اسب بخار، مصرف سوخت 6.8 لیتر در 100 کیلومتر و 6 دنده به قیمت 12 هزار و 990 دلار، اسمارت فورتو مدل 2014 با حجم موتور 1000 سی سی، قدرت 70 اسب بخار، مصرف سوخت 7.4 لیتر در 100 کیلومتر و 6 دنده به قیمت 13 هزار و 270 دلار به مشتریان عرضه می شود.

همچنین خودروی کیا ریو مدل 2014 با حجم موتور 1600 سی سی، قدرت 138 اسب بخار، مصرف سوخت 7.6 لیتر در 100 کیلومتر و 6 دنده به قیمت 13 هزار و 900 دلار، فورد فیستا مدل 2014 با حجم موتور 1600 سی سی، قدرت 120 اسب بخار، مصرف سوخت 6.5 لیتر در 100 کیلومتر و 7 دنده به قیمت حدود 14 هزار دلار، شورلت سونیک با حجم موتور 1400 سی سی، قدرت 138 اسب بخار، مصرف سوخت 7 لیتر در 100 کیلومتر و 7 دنده در حدود 14 هزار و 170 دلار، تویوتا یاریس باحجم موتور 1500 سی سی ، قدرت 106 اسب بخار، مصرف سوخت 7.6 لیتر در 100 کیلومتر و 5 دنده به قیمت 14 هزار و 430 دلار، هیوندا اکسنت با حجم موتور 1600 سی سی، قدرت 138 اسب بخار، مصرف سوخت 7.4 لیتر در 100 کیلومتر و 7 دنده به قیمت حدود 14 هزار و 600 دلار در اختیار خریداران قرار می گیرد.

حال با این سطح از قیمت خودروهای خارجی و با توجه به کیفیت آنها و رعایت استانداردهای بین المللی، چنانچه تعرفه واردات خودرو مانع ورود این خودروها نشود، به نظر شما مشتریان حاضر به خرید خودروهای تولید داخل با آن کیفیت و تنوع هستند.

در پایان لازم است به این سخن رییس جمهور در مراسم روز ملی صنعت و معدن توجه کرد. روحانی در این مراسم تاکید کرد مگر می شود در یک کشور برای همیشه از یک صنعت حمایت کرد. نوزاد و نوجوان نیاز به حمایت دارد، اما جوان بالغ، توانمند و رشیدی که بیش از 40 سال از عمرش گذشته باز هم نیاز به حمایت دارد؟(ایرنا)

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1558271291120834658
لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 13 نظر )

با سلام وخسته نباشید فقط میخواستم بگم خدا پدر ومادرتو بیامرزه که حرف دل یک ملتو زدی آیا واقعا این درسته ،حق ،انصاف که ملت ما سال به سال سوار ماشینها وموتورهایی آشغالتر از سالهای قبل میشن وهزینه هایی به مراتب بالاتر از سال قبل پرداخت می نمایند هی گه گاهی هم این موضوع رسانه ای میشه ولی دوباره سرش گرد میشه تا نوبت بعدی این یعنی حتما جریانهایی در این خصوص ذینفع میباشند که نمی خواهند مردم کالای خوبم تجربه کنن بابا اگه مردم کشور ما این خودروهای داخلی رو نخرن به مدت یکسال قیمت واقعی خودروهای داخلیمون اونموقع مشخص میشه خوب چون هیچ کشوری دلش نمی خواد بابت این آشغالها هزینه ای رو پرداخت کنه از بدبختی ماست که کشورمون صنعت خودروش انحصاریه و اونا هر جور میخوان با مردم تا میکنند
با توجه به قیمت خودروهای داخلی متوجه هستند مصرف كنندهای عزیز كه قیمتهای بابت كیفیت واستاندارد بالای ان نیست ویا ساخت داخل ان بلكه نقطه اساسی وقابل ذكر ان فقط وفقط عتیقه بودن ان ومتعلق بدورا ن تیر كمون سنگگی بودن ان است كه در هیج جای دیگر مشابه مشهود نیست
روز به روز از کیفیت خودروهای داخلی کم میشود و به قیمت آن اضافه میشود مثلا پراید که یکی از خودروهای تولید داخل است چی داره که 21 میلیون تومان باید بخاطرش پول پرداخت کرد بعد میگن از تولیدات داخلی حمایت کنیم آخه با این قیمت ها.
اگه یه نوزاد رو همیشه تو بغلت نگه داری هیچوقت راه رفتن یاد نمیگیره حتی اگه 40 سال که سهله 100 ساله هم بشه نمیتونه راه بره این حمایت بیجای دولت از این صنعت همین حکایت نوزاد 40 ساله است
آقایان دارند بیهوده وقت و پول مردم را هدر می دهند آیا خودشان ماشین داخلی سوار می شوند
شما مطبوعاتی ها می توانید این حق فراموش شده مردم را که (داشتن یک خودرو باکیفیت وبا قیمت مناسب حق هر ایرانی است )در یک بازار رقابتی که هیچ یک از طرفین خودرو ساز و خریدار متضرر نشوند زنده کنید
این حمایت از خودروسازان (اخذ تعرفه گمركی بالا) حمایت نیست با این وضعیت به شما هموطنان عزیز قول می دهم این خودروهای داخلی تا سال 2030به همین وضعیت وكیفیت تولید می شود وفقط چند خودرو چینی دیگر با كیفیت بدتر از اینها تولید می شود
حمایت از تولیدات و صنعت داخلی به چه قیمتی؟به قیمت جان و مال مردم؟
ایامافیای خودرو می گذاراین خودروهابدون عوارض كمرگی یاباكمترین عوارض كمرگی واردكشورشودوقتی حدود40میلیون ازفروش ماشین نصب انهامی شودایااین كارمی كنند؟
چی رو با چی دارین مقایسه میكنین؟
تا منافع دولتی در خودرو است وضع همینه
باسلام در دولت نهم در بحث حذف یارانه بنزین قرار به بالا رفتن قیمت های حامل های انرژی در یک دوره زمانی و پایین آمدن نرخ سود گمرکی خودروهای خارجی بود .که این مهم انجام نشد .آیا بجای حمایت ازصنعت خودرو سازی و تحمیل خودروهای بی کیفیت به قشر ضعیف ومتوسط کشور(به عنوان اقشر استفاده کننده از این خودروها)بهتر نیست ورود خودروهای تا1500سی سی بدون حقوق گمرکی به کشور آزاد شود.تا از خیلی از مرگ ومیرهای حاصله از تصادفات و بالا رفتن مصرف بنزین جلوگیری شده و هوای کلانشهرها نیز پاکتر شود.
اخه با كدام استانداردها، اشغال ترین ماشین های خارجی هركدام حداقل چهار تا شش عدد كیسه هوادارد و هزاران مزایای دیگر اما این ماشین ها ارابه مرگ هستند