گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) که محصول پیوند استکبار جهانی و افراط گرایی منطقه ای به شمار می رود ، پس از آنکه در بحران سوریه شکل گرفت و جنایات بی شماری را رقم زد و 17 روز است عراق را نیز در کام ویرانگری و خونریزیهای خویش فرو برده ، حالا سرزمین لبنان را آماج توطئه ها و حملات خود قرار داده است.
کد خبر: ۶۸۸۸۲۳
لبنان؛ صحنه جدید عملیات تروریستی داعش

اگرچه برخی ناظران معتقدند جنگ پیش دستانه نیروهای امنیتی و ارتش لبنان، تروریست های تکفیری سعودی را عصر دیروز (چهارشنبه) درهتل «دو روی» در یکصد متری سفارت عربستان سعودی و نزدیک ساختمان سابق تلویزیون المستقبل وابسته به حزب جریان المستقبل به ریاست «سعد حریری» در منطقه الروشه بیروت پایتخت لبنان غافلگیر کرد اما کارشناسان هشدار می دهند باید بطور جدی نگران توسعه جضور داعش در سطح منطقه ای بود و هر چه سریعتر، چاره ای اساسی برای رویارویی با آن اندیشید.

خبرنگار ایرنا از بیروت گزارش داد: « عبدالرحمن الحمیقی»و « احمد عبدالرحمن السوینی» دو تروریست سعودی که به همراه دیگر هموطنان خود برای انجام ترور و انفجارهای انتحاری به لبنان آمده اند و تاکید « نهاد المشنوق» وزیر کشور و ژنرال« عباس ابراهیم» فرمانده نیروهای امنیت عمومی لبنان بر سعودی بودن این دو تروریست تلاش سفارت عربستان سعودی در بیروت را که قصد داشت وانمود کند گذرنامه ها جعلی است، خنثی کرد.

روزنامه لبنانی « الاخبار» نوشت که بدنبال تحولات در سوریه و عراق ، اربابان تروریست های تکفیری فرصت را مناسب دیدند تا برای پاسخگویی به موفقیت های حزب الله بویژه در منطقه القلمون سوریه ، از مردم لبنان که از حزب الله در نبرد با تروریست های تکفیری حمایت می کنند، با انفجارهای تروریستی انتقام بگیرند.

الاخبار نوشت که گروه تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام با داعشی های سعودی در این جنایات تروریستی همکاری کرده است.

عبدالرحمن الحمیقی که هنگام ورود نیروهای امنیتی به اتاقش در طبقه سوم هتل دو روی به کمربند انفجاری مجهز شده بود، خود را منفجر کرد وبه هلاکت رسید و احمد عبدالرحمن السوینی هموطن او نیز دچار سوختگی شده و بازداشت شد و اکنون تحت مراقبت نیروهای امنیتی لبنان بسر می برد وتحقیقات از او ادامه دارد.

جنگ های پیش دستانه نیروهای امنیتی و ارتش لبنان در این چند روز هر چند موجب شهادت و زخمی شدن چند نیروی امنیتی و زخمی شدن شماری انسان بی گناه شده است اما برنامه های گروه های تروریستی تکفیری را برای به آتش و خون کشیدن لبنان و ایجاد فتنه طایفه ای و مذهبی ناکام ساخته است.

تعقیب یک تروریست انتحاری و مجبور شدن او به منفجرکردن خود در روز جمعه گذشته در ضهرالبیدر منطقه بقاع در شرق لبنان، بازداشت تروریست انتحاری فرانسوی با اصالت جزایر کومور در هتل ناپلئون در منطقه الحمراء بیروت، اقدام به موقع نیروهای امنیتی در بازداشت تروریست انتحاری در منطقه الطیونه ضاحیه جنوبی بیروت که موجب شد این تروریست خود را منفجر کند، بخش هایی از این جنگ پیش دستانه است که تاکنون اعلام شده و

اوج این جنگ پیش دستانه عصر دیروز(چهارشنبه) اجرا شد.

« نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان تاکید کرد که با این جنگ پیش دستانه ، تروریست های انتحاری موفق نشدند عملیات تروریستی طراحی شده را به مرحله اجرا بگذارند.

در باند تروریستی داعشی هتل دو روی منطقه الروشه علاوه بر دو تبعه سعودی ، سه تن دیگر عضو هستند که هنوز هویت آنها مجهول است و البته احتمال داده می شود که برخی از این عناصر هم سعودی باشند.

انهدام باند القلمون

نیروهای امنیتی لبنان دیروز چهارشنبه همچنین توانسته بودند یک باند تروریستی 5 نفری دیگر را در منطقه القلمون لبنان و نزدیک مرزهای سوریه بازداشت کنند که آماده ترور یک افسر ارشد امنیتی در شمال لبنان بودند.

این گروه اعتراف کرده اند که به دستور شیخ فراری« سراج الدین زریقات» سخنگوی گروه تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام ماموریت داشته اند « خطار ناصرالدین» مسئول امنیت عمومی شمال لبنان را ترور کند.

آنها همچنین گفته اند که قرار بوده بعداز ترور ناصرالدین با استفاده ازکمربند انفجاری منتظر دستور زریقات برای عملیات تروریستی انتحاری بعدی باشند.

منابع امنیتی لبنانی اعلام کرده اند که باند تروریستی سعودی هتل دو روی از یک هفته قبل تحت کنترل و مراقبت بوده و رابطه آنها با گروه تروریستی تکفیری داعش قطعی است

رسانه های لبنانی نوشتند، دو تروریست داعشی سعودی دستور اجرای دو انفجار انتحاری با استفاده از کمربندهای انفجاری را در داخل یک رستوران و هتل بزرگ در بیروت ترجیحا هنگام تماشای مسابقه فوتبال جام جهانی دریافت کرده بودند که نیروهای ویژه امنیتی لبنان تحت فرماندهی ژنرال ابراهیم در حمله ای برق آسا مانع اجرای این جنایت تروریستی خطرناک شدند.

در این عملیات سه نیروی امنیتی لبنان زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

نیروهای امنیتی لبنان ، تروریست سعودی دوم را که دچار سوختگی شده بود ، قبل از اینکه موفق شود خود را از بالکن هتل به پایین پرت کند، بازداشت کردند.

سوختگی تروریست سعودی دوم شدید نیست.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند که تروریست های تکفیری سعودی قبل از ساعت صفر شروع عملیات نیروهای امنیتی لبنان از این عملیات اطلاع یافته بودند.

در اتاق تروریست های سعودی ، چند کمربند انفجاری کشف و ضبط شده است.

« تمام سلام » نخست وزیر لبنان در تماس تلفنی با ژنرال ابراهیم موفقیت نیروهای امنیتی در متلاشی کردن باند تروریستی داعشی سعودی را تبریک گفت.

نیروهای امدادی و آتش نشانی لبنان به مدت دو ساعت تلاش کردند که آتش سوری هتل دو روی را خاموش کنند.

براساس این گزارش تا آخرین ساعات شب گذشته، نیروهای ویژه امنیت عمومی و ارتش لبنان با حملاتی به هتل های الساحه ، ماریوت و ... در بیروت و حومه آن برای بازداشت دیگر تروریست ها اقدام کرده اند.

مظنونان بازداشت شده دراین مرحله از عملیات که تعدادشان کمتر از انگشتان دست اعلام شده، بیشتر سعودی وسوری هستند.

اجباری شدن روادید لبنان برای حوزه خلیج فارس

روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز پنجشنبه خود نوشت که هیات دولت لبنان قرار است در جلسه امروز خود تصمیمات جدیدی را برای ورود و خروج از گذرگاه های دریایی و زمینی و فرودگاه بیروت اتخاذ کند.

السفیر نوشت : یکی از این تصمیم ها در چارچوب « اقدام به مثل» الزام اتباع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به اخذ ویزا قبل از ورود به لبنان است و به آنها در فرودگاه بیروت دیگر ویزا داده نشود.

هدف از این تصمیم جلوگیری از ورود تروریست ها به لبنان و تضمین امنیت لبنانی ها و گردشگرانی است که به لبنان سفر می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها