گل‌های خوشه‌ای زرد رنگ حرا با رایحه‌ای دلپذیر، زیبایی این جنگلهای دریایی را دو چندان کرده است.
کد خبر: ۶۸۸۵۱۸
حرا به گُل نشست

درختان حرا که در خورها و مصب رودخانه‌های فصلی و دائمی استان بطور مجتمع و یا پراکنده دیده می‌شود زیستگاه آرامی برای پرندگان، آبزیان و حشرات است.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در این‌باره گفت: شکوفه‌های حرا در خرداد با تأخیر زمانی از شرق به غرب به بذر می‌نشیند.

درویش‌خواه افزود: ساحل‌نشینان در بندرلنگه، خمیر، قشم، کولغان بندرعباس، میناب و جاسک با مجوز این اداره‌کل بذر درختان را برداشت و نهال تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه پارسال 125 هزار اصله نهال تولید و کشت شده است، خاطرنشان کرد: گسترش جنگل و حفظ تنوع زیستی، حفاظت از خاک، تقویت زیستگاه پرندگان و حشرات از اهداف تولید و کاشت نهال حراست.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خاطرنشان کرد: هرمزگان با 20 هزار و 119 هکتار وسعت بیشترین مساحت جنگل‌های حرا را در کشور دارد.

اروپایی‌ها به پاس خدمات ابوعلی سینا پزشک نامدار ایرانی که از درخت حرا دارو استخراج کرد این درخت را اویسینا می‌نامند. این جنگل‌ها بر روی خاک‌های لجنی ناشی از رسوب خاک‌های حاصل از فرسایش سواحل رشد می‌کند و با جزر و مد آب در دریا شناور می‌شوند و این ویژگی راز شگفتی جنگل‌های اسطوره‌ای حراست. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها