رییس سازمان سینمایی کشور گفت: سازمان سینمایی هرگز به فیلم‌های حامی فتنه پروانه ساخت و نمایش نمی‌دهد.
کد خبر: ۶۸۷۷۰۳
به فیلم‌های حامی فتنه پروانه ساخت نمی‌دهیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الله ایوبی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره رفع توقیف برخی فیلم ها پرسید، گفت: هرگز به فیلم‌های حامی فتنه و یا فیلم‌هایی که بخواهد برای کشور مشکل ایجاد کنند پروانه ساخت و نمایش نمی‌دهیم؛ ولی فیلم‌هایی که به ناحق توقیف شده‌اند حتما پروانه نمایش خواهند گرفت.

ایوبی افزود: بنا نیست فیلم‌های سیاسی ‌که به مسائل سیاسی دامن می زنند نمایش داده شوند.

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فیلم‌های اول و صدور پروانه ساخت برای این فیلم‌سازان گفت: برای حمایت از این فیلم‌سازان شرایطی وجود دارد، یکی از آنها این است که فیلم‌سازان فیلم اولی زیر نظر یک کارگردان با تجربه کار کنند و فیلم اول برای آنها نوعی تجربه و یادگیری باشد.

ایوبی درباره تعامل با سایر معاونت‌های ارشاد به ویژه در مبحث کتابخوانی افزود: حدود 1000 جلد کتاب از آخرین کتاب‌هایی سینمایی شناخته شده است و به زودی در کتابخانه سینماها قرار می‌گیرد.

ایوبی درباره حمایت از فیلم‌های سینمایی افزود: فیلم‌هایی که به دفاع مقدس، سینمای امید و خانواده می‌پردازند ضریب بیشتری در حمایت دارند اما برای فیلم‌های اول و فیلم‌های هنر و تجربه حمایت‌های جداگانه‌ای در نظر داریم.

رییس سازمان سینمایی درباره ساخت سالن در کشور گفت: بیش از 1000 شهر در ایران سالن سینما ندارد این درحالیست که در بسیاری از شهرها ادارات ارشاد مجتمع‌های فرهنگی دارند که استانداردهای سالن سینما را دارد و شهرهایی که آمادگی دارند با مشارکت 50 درصدی سالن‌هایشان را تبدیل به سینما کنند ما اعلام آمادگی می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها