شرکت «دزرت ولف» آفریقای جنوبی فن آوری جدیدی را در طراحی هواپیمایی بدون سرنشین به کار بسته است که به آن امکان می دهد بدون ایجاد خطر جانی برای معترضان خشمگین یا نیروهای ضد شورش، اعتراضات را سرکوب کند.
کد خبر: ۶۸۶۷۴۲
این هواپیمای بدون سرنشین فلفل می پاشد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، این هواپیمای جدید که نام آن «اسکانک» است می تواند 4 هزار توپ را بر سر تظاهرات کنندگان پرتاب کند.

نوع توپ های پرتابی متفاوت است. برخی از این توپ ها حاوی رنگ برای تشخیص معترضان از غیر معترضان و برخی توپ ها از پلاستیک فشرده برای متفرق کردن آنها و نوع دیگر حاوی پودر فلفل است.

این هواپیما می تواند در هر ثانیه 80 توپ را در شرایط بحرانی به سوی معترضان شلیک کند، اما به طور متوسط برای تظاهرات عادی 20 توپ در ثانیه کفایت می کند.

توپ های رنگی می توانند با دقت به سوی معترضان حامل سلاح شلیک شوند تا شناسایی آنها از سوی نیروهای امنیتی در روی زمین مقدور شود. رنگ قرمز برای تشخیص معترضان مسلح و توپ های آبی رنگ برای شناسایی خرابکاران پیش بینی شده است.

این هواپیما همچنین مجهز به اشعه هایی مانند لیزر است که قادر به کور کردن موقت معترضان است. بلندگو برای هشدار دادن به تظاهرات کنندگان از دیگر امکانات هواپیمای مذکور است. همچنین این هواپیما به دوربین دید در شب مجهز است.

هواپیما قابلیت حمل 45 کیلوگرم بار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها