مدیرعامل شرکت تولید کننده سفینه های فضایی، نظریات ناسا مبنی بر ساکن شدن انسان ها روی مریخ تا سال 2035 را رد کرد و گفت:" انسان ها تا سال 2026 نه تنها روی مریخ ساکن شده اند بلکه می توانند برای تعطیلات آخر هفته به مریخ سفر کنند."
کد خبر: ۶۸۶۱۲۳
انسان ها در سال 2026، تعطیلات به مریخ می روند

الون ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت «Space X ، Tesla motors و Paypal» در تازه ترین اظهار نظر خود یادآور شده است:«ناسا پیش بینی کرده بود که انسان ها تا سال 2035 روی مریخ ساکن خواهند شد اما من خوشبین تر از ناسا هستم و باید بگویم که به نظر می رسد حداقل تا 10 یا 12 سال آینده یعنی سال 2026 می توان روی مریخ ساکن شد.»

این میلیاردر با ثروتی بیش از 6 میلیارد دلار امریکا، ریاست چندین شرکت برجسته و بزرگ آمریکایی در زمینه تجهیزات و سفیه های فضایی را برعهده دارد.

وی معتقد است:«انسان ها نه تنها تا این تاریخ می توانند روی مریخ ساکن شوند بلکه قادر خواهند بود تا مریخ را همانند زمین به شهری با امکانات رفاهی مبدل سازند».

وی در ادامه می خندد و می گوید:«کسی چه می داند شاید برای تعطیلات آخر هفته هم به مریخ سفر کردیم!»

این خبر در حالی توسط مدیر عامل شرکت خصوصی اسپیس ایکس اعلام می شود که این شرکت به تازگی از نسخه سفینه فضایی سرنشین دار «SpaceX Dragon V2» رونمایی کرده بود. این سفینه قادر به انتقال هفت فضانورد به ایستگاه های فضایی بوده و مجهز به جدیدترین و پیشرفته ترین امکانات در سفرهای فضایی است.

اسپیس ایکس اولین شرکت خصوصی است که با ناسا همکاری دارد و قراردادهای میلیارد دلاری را با این سازمان امضا کرده تا در انتقال تجهیزات یا وسایل مورد نیاز فضانوردان به ISS (ایستگاه های فضایی بین المللی) همکاری داشته باشد.

پس از انتشار مصاحبه الون ماسک و جملات وی خطاب به ناسا جبهه گیری های مختلفی درباره ادعای او و همینطور تکذیب سخنان ناسا در خبرگزاری های مختلف منتشر شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها