جام جم نوا: می توان او را یک خواننده موفق، پرکار و کم‌حاشیه دانست. البته پرکاری او هرگز بر کیفیت کارش اثر منفی نداشته و به جرات می‌توان گفت همه کارهای او برای مخاطبان موسیقی گوشنواز است. او امروز خواننده‌ای است که به مرور زمان سبک خاص خود را یافته و به یک هنرمند شناسنامه‌دار تبدیل شده که آثارش مخاطبان زیادی دارد.
کد خبر: ۶۸۵۰۲۲
خواننده‌ای موفق، پرکار و کم‌حاشیه

شاید بتوان این موفقیت او را بیش از هر چیز ناشی از تلاش‌های صادقانه‌اش در عرصه موسیقی دانست.

او با تکیه بر توانایی‌های خود، به دور از هر گونه حاشیه، موج سواری و تبلیغ‌های دور از واقعیت آهسته و پیوسته در مسیر خود حرکت کرد تا بتواند آثار ماندگاری خلق کند.

طی سال‌های اخیر علاوه بر انتشار آلبوم‌های متعددی چون «حریق خزان»، «بر سماع تنبور»، «هم آواز پرستوهای آه» و... با خواندن تیتراژ سریال‌های تلویزیونی هم قطعات ماندگاری را در ذهن مردم رقم زده است، آنقدر که خیلی‌ها تیتراژ پایانی «وضعیت سفید»، «راستش را بگو»، «مدار صفر درجه»، «کیف انگلیسی» و «شب دهم» را همپای داستان این سریال‌ها به یاد دارند.

او روز پایانی هفته گذشته برای دومین بار تندیس حافظ را برای تیتراژ مجموعه تلویزیونی «راستش را بگو» از آن خود کرد و وقتی روی سن دو بیت از حافظ را به صورت زنده اجرا کرد، بیش از هر چیز توان خود را در اجرای زنده آن هم بدون موسیقی نشان داد.

این خواننده همچنین ماه گذشته کنسرتی را با همکاری بنیاد کودک برای حمایت از کودکان تحت پوشش این بنیاد برگزار کرد.

علیرضا قربانی همان خواننده جوان و جسور چند سال گذشته است که به‌رغم همه انتقادها به بازخوانی سروده‌های زنده‌یاد همایون خرم پرداخت و بخوبی از پس این کار برآمد، آنقدر که استاد در زمان حیاتش همیشه قربانی را می‌ستود.

او در گذر این سال‌ها به خواننده‌ای پخته و توانمند تبدیل شده است که باز هم قصد دارد یک آلبوم بازخوانی موسیقی را منتشر کند.

این آلبوم با نام «رفتم و بار سفر بستم» بزودی روانه بازار موسیقی کشورمان خواهد شد. در این آلبوم موسیقی که بازخوانی آثار زنده‌یاد علی تجویدی است، قطعاتی کمتر شنیده شده از کارهای این استاد با تنظیم‌های متفاوت کامبیز روشن‌روان و با صدای قربانی عرضه خواهد شد.

این آلبوم از روز شنبه آینده از سوی موسسه آوای باربد روانه بازار موسیقی کشورمان می‌شود تا قربانی بار دیگر تجربه موفق بازخوانی‌های آثار گذشتگان را که با «رسوای زمانه» آغاز کرده بود، در «رفتم و بار سفر بستم» تکرار کند.

زینب مرتضایی‌فرد‌ - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها