وزیر ارشاد در آیین رونمایی از دانشنامه مطبوعات ایران:

رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه نقش به سزایی دارند

جای خالی دانشنامه مطبوعات ایران به خوبی حس می شد و تدوین این کتاب کار بسیار ارزنده و مناسبی برای دسترسی آسان پژوهشگران و دانشجویان به سیر تاریخی مطبوعات ایران است.
کد خبر: ۶۸۴۷۱۶
رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه نقش به سزایی دارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در آیین رونمایی جلد اول کتاب «دانشنامه مطبوعات ایران» با بیان این مطب گفت: کشور ایران در زمینه مطبوعات و نشریات در مقایسه با کشورهای همسایه پیشرو بوده و فعالیت هایش در این حوزه در زمینه های مختلف قابل توجه است.

وی با اشاره به سیر تاریخی شکل گیری مطبوعات در کشورمان افزود: در حال حاضر کشور ایران دارای تعداد بیش از 6 هزار روزنامه و نشریه است که تعداد مهم و قابل توجهی است.

جنتی گفت: نقشی که مطبوعات و رسانه ها در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و شفاف سازی در جامعه دارند بر کسی پوشیده نیست ، رسانه ها با فساد و ناهنجاری های اجتماعی مبارزه می کنند و در واقع به اصلاح امور می پردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای اتمام دانشنامه مطبوعات ایران به کمک تمامی شخصیت های علمی،‌ دانشگاهی و صاحبان مطبوعات نیاز است تا به غنای این کتاب بیافزایند.

وی با تاکید بر ضرورت به روز رسانی اطلاعات دانشنامه، گفت: بر خلاف دیگر دانشنامه ها، این کتاب به دلیل تغییر برخی مدیران مسئول، سردبیران و دیگر دست اندرکاران مطبوعات و نشریات، نیازمند کار و تلاش بیشتر در راستای به روز رسانی است.

جنتی بر تسریع فرایند تکمیل دانشنامه مطبوعات تاکید کرد و افزود: برای به نتیجه رسیدن کامل این کتاب از اساتید مختلف و توان علمی آنها و نیروهای بیشتری باید بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه دانشنامه مطبوعات ایران کمک علمی بزرگی به جامعه محسوب می شود، گفت: در این کتاب علاوه بر معرفی نشریات و مطبوعات ایران باید روزنامه نگاران و دست اندرکارانی که به طور حرفه ای در این حوزه فعالیت کرده اند به دور از نگاه های سیاسی و فکری آنها، معرفی شوند تا بی طرفی این دانشنامه بر همگان محرز شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تا کنون نوع فعالیت هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معطوف به لغو مجوز نشر و تذکرات کتبی و شفاهی به نشریات و رسانه های متخلف بوده ولی لازم است برای تشویق و ترغیب صاحبان قلم تشویق هایی هم در مورد نشریاتی که در جهت آگاهی بخشی درست و دقیق فعال هستند، صورت گیرد.

در پایان این مراسم کتاب دانشنامه مطبوعات ایران از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وی و محمدزاده سرپرست تدوین دانشنامه رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها