لاریجانی در دیدار معاون ارشد وزیر خارجه ژاپن:

دیدگاه مجلس حمایت از روند مذاکرات هسته ای است

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با تأکید بر این که انقلاب مهدوی کج‌روی‌ها، التقاط و تحجر را ویران می‌کندگفت: امروز مکر زمانه بر پناه مدرنیته، به اوج خود رسیده و اسباب و لوازم استعمار و استثمار، با ویترین غلط ‌انداز آزادی و حقوق بشر بیش از همه اعصار فراهم شده است.
کد خبر: ۶۸۲۷۵۰
انقلاب مهدوی کج‌روی‌ها، التقاط و تحجر را ویران می‌کند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی با اشاره به سالروز میلاد حضرت ولیعصر (عج) اظهار داشت: امروز در عالم اسلام به ویژه در جامعه ایران انتظار فرج در قلب‌ها موج می‌زند، چراکه مکر زمانه بر پناه مدرنیته به اوج خود رسیده و اسباب و لوازم استعمار و استثمار خلق، با ویترین غلط‌انداز آزادی و حقوق بشر بیش از همه اعصار فراهم شده است.

وی افزود: امروز ظلم و ستم و گسترش فساد و هوای نفس، زندگی مبتنی بر فترت سالم را تنگ کرده است و اینجاست که کلام پیامبر اکرم (ص) بهتر درک می‌شود که انتظار فرج است که راه تکامل و خوشبینی بشر را فراهم می‌کند و دل‌های افسرده عصر جدید را حیات مجدد می‌بخشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از امام صادق سوال شد که چرا ما باید در این زمان آرزو کنیم که از یاران امام در دوران آشکاری حق باشیم، حال آنکه ما در این روزگار در دوران امامت شما و پیروی از شما به سر می‌بریم و کارهایمان افضل از اعمال یاران دولت حق است و امام صادق فرمود: آیا دوست ندارید که خدای بزرگ حق و عدالت را در آبادی‌ها آشکار کند و حال عموم مردم را بهبود بخشد و وحدت کلمه پدید آورد و افکار ناسازگار را سازگار کند و در زمین معصیت خداوند رخ ندهد و حدود الهی در میان مردم اجرا شود و خداوند حق را به اهلش باز گرداند و ایشان آن را آشکار کند تا اینکه هیچ چیز از حق برای بیم از هیچ یک از مردمان پنهان نگه داشته نشود.

لاریجانی تصریح کرد: امام زمان (عج) در جایی فرمود از تردید گروهی از شما در دین‌باوری و شک و سرگردانی در مسئله ولایت و امامت آگاه شدم، این موضوع مرا غمگین کرد به خاطر شما و نه به خاطر خود ما و متاثر شدیم برای شما نه برای خود و امام موسی‌ بن جعفر (ع) نیز در جایی می‌فرماید که خداوند با ولایت حضرت ولیعصر (عج) نور خود را به کمال و تمام می‌رساند، اگر چه منکران ولایت علی آن را خوش ندارند.

وی ادامه داد: کربن، شرق‌شناس فرانسوی در جایی گفت که مذهب تشیع به علت وجود مهدی موعود تنها مذهبی است که رابطه میان خدا و خلق را برای همیشه نگه داشته و به طور مستمر و پیوسته ولایت را زنده و پابرجا نگه می‌دارد، به این جهت است که ولایت فقیه در زندگی اجتماعی منتظران واقعی نقش رکنی دارد، چراکه امام زمان (عج) فرمود: در دوران غیبت به احادیث ما رجوع کنید.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: نکته دیگر در مدرسه مهدوی، پیراستن حقایق دینی از خرافات التقاط و کج‌روی‌هاست، به طوری که امام صادق (ع) فرمود: آنگاه که قائم قیام کند، مسائلی را مطرح می‌کند که در گذشته نبوده است و در روایت دیگر از راه و روش حضرت مهدی از امام صادق سوال شد و امام فرمود که راه و روش او چون پیامبر است، یعنی هر چه را پیش از او باشد ویران می‌کند و چنانکه پیامبر نظام جاهلیت را ویران کرد، او اسلام را از نو می‌سازد.

لاریجانی در ادامه بیان کرد: امام زمان در واقع مامور به احیای آیین است از پیرایه‌ها، به طوری که امام علی (ع) فرمود: او عدالت و دادگری را به شما می‌نمایاند و قوانین مرده قرآن و سنت را دگر بار زنده می‌کند.

وی افزود: ابن عربی در فتوحات مکه می‌گوید: بدان که برای خداوند خلیفه‌ای است که در آینده خروج می‌کند در حالی که زمین پر از ظلم و جور شده و او آن را پر از عدل و برابری خواهد کرد، حتی اگر یک روز از عمر جهان باقی مانده باشد، خداوند آن یک روز را آن قدر طولانی می‌کند تا این خلیفه ظهور کند، او از عترت و خانواده رسول‌الله است، او از فرزندان فاطمه و هم‌نام پیامبر اکرم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز افکار فضاحت‌آور افراطیون تکفیری از یک سو و روشنفکرزدگی التقاطی اسلامی که حقایق علوی اسلام را زمینی کرده‌اند از سوی دیگر همان چیزی نیست که امام به مبارزه با آن و ویران کردن آن است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نکته سوم در مسلک منتظران واقعی، تکامل معنوی و اخلاقی است، تا وقتی که دگرگونی و سلوک معنوی حاصل نشود، با شعار مهدی بیا، حتی گام در اولین کلاس مدرسه مهدوی نهاده نشده است.

وی ادامه داد: از امام باقر نقل است که فرمود: هنگامی که قائم رستاخیز کند، خداوند قوای فکری مردمان را تمرکز دهد و اخلاق آنان را تکامل بخشد و تکامل معنوی، طی طریق می‌خواهد، جامعه‌ای که در آن دروغ و افترا و هتک حیثیت و دشمنی، زرنگی تلقی شود، راه مهدوی را نیافته است، مدرسه مهدوی کانون دوستی مومنان است، آن هم در اعلی‌ترین درجه آن.

نماینده قم تصریح کرد: انقلاب مهدوی کج‌روی‌ها، التقاط و تحجر را ویران می‌کند، دشمن ظالمان و ستمکاران است، نه تخریب و توهین به مومنان، همانگونه که امام علی(ع) فرمود: چون قائم ما قیام کند، کینه‌ها از دل بیرون رود و امام صادق نیز فرمود: به درستی که برای ما اهل ‌بیت (ع)، دولتی است که خداوند تعالی آن را خواهد آورد و هر کس که منتظر است با ورع رفتار می‌کند و با حسن خلق سلوک می‌کند.

رئیس قوه مقننه گفت: نکته دیگر در حرکت تکاملی مهدوی، رشد علم و دانایی است، جامعه منتظر نمی‌تواند با کسالت علمی، پوینده حقیقی راه باشد، از امام باقر نقل است که فرمود: قائم ما به هنگام رستاخیز خود نیروهای عقلانی توده‌ها را تمرکز دهد و خردها و دریافت‌های خلق را به کمال رساند و به تعبیری در همگان فرزانگی پدید آورد و در جای دیگر از امام باقر نقل است که فرمود: در زمان حکومت مهدی به همه مردم حکمت و علم بیاموزند تا آنجا که زنان در خانه‌ها با کتاب و سنت پیامبر قضاوت کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمود: نهمین امام از فرزندان حسین، قائم است که خداوند به دست او سرزمین تاریک زندگی را نورانی و روشن می‌کند و از عدل می‌آکند که پس از دوران ظلم و علم و دانایی را فراگیر می‌کند، پس از دوران جهل و نادانی.

وی افزود: جامعه منتظر، جامعه‌ای است که توسعه علمی در آن اولویت دارد، جامعه مهدوی بازار پر رونق فرزانگی است نه بازار زرق و برق ظاهری تجدد، تسلیت بر فناوری است، نه مصرف محصولات صنعتی.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در دیدار با اقشار مختلف اولویت علم و دانش را گوشزد می‌کنند نه صرفا به جهت پیشبرد اقتصاد است که مسیر تکامل جامعه به سوی غایات مهدویت از طریق فرزانگی علمی حاصل می‌شود و به تعبیر شهید مطهری بلوغ بشریت منتظر به خردمندی و پیروی از فکر و ایدئولوژی و آزادی از اسارت شرایط طبیعی و اجتماعی و غرایض حیوانی میسر است.

لاریجانی گفت: مطلب دیگر حرکت مجاهدانه در آبادی، توسعه و عدالت است که از محورهای مهم انقلاب مهدوی است، به طوری که امام حسن عسگری در روایتی به حضرت صاحب‌الزمان می‌فرماید: فرزندم گویی تو را می‌بینم هنگامی که نصرت خدا بر تو نازل شده و فرج هموار شده و شکوه و عظمت تو اوج گرفته در این هنگام فجر دولت حق می‌دمد و تاریکی باطل از صحنه گیتی برچیده می‌شود و آفاق جهان را روشن می‌کند آرامش و صلح را از کران تا کران برقرار می‌کند، اقطار و اکناف جهان سبز و خرم می‌شود، چهره دنیا خندان و قله‌های شرف و عظمت از تو شاداب و خرامان می‌شود.

وی افزود: از پیامبر اسلام نقل است که فرمود: در امت من مهدی قیام کند و در زمان او مردم به نعمت‌هایی دست می‌یابند که در هیچ زمانی دست نیافته‌اند که البته تحقق این امر با حرکت شتابنده پیشرفت و آبادانی توام با عدالت محقق می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این انقلاب اقتصادی به نحوی است که امام صادق فرمود: هنگام رستاخیز قائم ما شما به جست‌وجوی اشخاصی بر می‌آیید که مال یا زکات بگیرند و کسی را نمی‌یابید که از شما قبول کند و مردمان همه به فضل الهی بی‌نیاز می‌شوند.

لاریجانی بیان داشت: ابن عباس از رسول خدا نقل می‌کند که فرمود: در آسمان هفتم که عروج کردم خداوند فرمود با موعود قائم زمین را آباد می‌سازم و با موعود زمین را از دشمنان خود پاک کرده و اولیا را وارث زمین می‌کنم، به وسیله او شهرها را آباد می‌کنم و بندگانم را با دانشم زنده می‌کنم و برای او گنج‌ها و ذخیره‌ها را آشکار می‌کنم.

وی افزود: امیدواریم در سال رونق اقتصادی و فرهنگی از عنایات حضرت ولیعصر (عج) ملت ما بهره کافی ببرند و امیدوارم ملت نستوه ما مشمول ادعیه آن حضرت قرار گیرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها