اولین مجموعه از جنگنده های اف 16 ساخت آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته تحویل مقامات عراقی در تگزاس شده و قرار است طی هفته جاری وارد بغداد شود.
کد خبر: ۶۸۱۲۸۵
آمریکا اولین ناوگان اف16 را تحویل عراق داد

به گزارش راشاتودی، اولین مجموعه از جنگنده های اف 16 ساخت شرکت لاکهید مارتین روز پنجشنبه وارد عراق می شود. این جنگنده ها هفته گذشته تحویل مقامات عراقی در آمریکا شده است.

این جنگنده ها با هدف گسترش مبارزه با گروه های شورشی و القاعده که در ماه های اخیر مشکلاتی را برای دولت مرکزی عراق و مردم این کشور بوجود آورده اند به بغداد تحویل داده می شوند.

خبر تحویل این جنگنده ها به بغداد به تایید سفیر عراق در آمریکا رسیده و وی آن را نشانه ای بر روابط رو به گسترش بغداد و واشنگتن و تعهد آمریکا برای مبارزه با تروریسم دانست.

بر اساس اخبار منتشر شده گویا عراق سفارش ساخت 36 فروند جنگنده اف 16 را به آمریکا داده و قرار است روز پنجشنبه 18 فروند از این جنگنده ها تحویل بغداد داده شود. پیشتر اعلام شده بود که ارزش این قرارداد یک میلیارد و 800 میلیون دلار است.

علاوه بر این قرارداد، در اردیبهشت ماه سال جاری وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از برنامه خود برای فروش یک میلیارد دلار سلاح و تجهیزات نظامی به عراق خبر داده و این موضوع را به اطلاع کنگره رسانده بود.

در این رابطه آژانس همکاری دفاعی امنیتی (DSCA) پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به کنگره این کشور اطلاع داد که ایالات متحده در نظر دارد تعدادی هواپیمای آموزشی، خودروهای نظامی و بالونهای جاسوسی به ارزش حدودا یک میلیارد دلار به عراق بفروشد.

مهمترین اقلام مطرح شده در این معامله، 24 فروند هواپیمای آموزشی 6C Texan II است که برای آموزش خلبانها قبل از اینکه آنها به ناوگانهای پیشرفته تر ملحق شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.

وزارت دفاع آمریکا همچنین به فروش 200 دستگاه خودرو ˈهامویˈ Humvee (خودرو چرخدار چندمنظوره با قابلیت تحرک بالا) به ارزش 101 میلیون دلار نیز چراغ سبز نشان داده است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها