سرپرست تیم ایران درپایان دو روز مذاکره:

مباحث فنی در مذاکرات وین بررسی شد

روز دوم دور جدید مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 با حضور کارشناسان دو طرف در وین اتریش آغاز شد تا طرفین مذاکرات فنی و فشرده خود را ادامه دهند.
کد خبر: ۶۸۰۷۱۹
روز دوم مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 آغاز شد

طرفین روز گذشته چهار ساعت مذاکرات فشرده و فنی در مقر اروپایی سازمان ملل با یکدیگر داشتند.

ریاست هیات کارشناسی مذاکره کننده ایران را در این دور از مذاکرات، حمید بعیدی نژاد و ریاست هیات کارشناسی 1+5 را استفان کلمنت دستیار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برعهده دارند.

پیش از این، بعیدی نژاد رییس هیات کارشناسی مذاکره کننده هسته ای ایران و مدیر کل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه در گفت و گو با ایرنا گفت: دور جدید مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری (14 و 15 خرداد) همزمان با برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می شود.

وی از موضوعات مورد بررسی در این دور از مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 را مسایل و موضوعات مختلف فنی بیان کرد.

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای نیز گفت: در نشست کارشناسان ایران و 1+5 طرفین تلاش می کنند راه حل هایی برای نزدیک کردن دیدگاه های هیات ها پیدا کنند.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه افزود: در نشست کارشناسان ایران و گروه 1+ 5 بیشتر مسایل و موضوعات در سطح کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و هدف از این نشست بررسی جزییات مسایل فنی به منظور دستیابی به راه حل های کارشناسی و فنی است که طرفین مذاکره کننده تلاش خواهند کرد راه حلی را برای نزدیک کردن دیدگاه های هیات های مذاکره کننده پیدا کنند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه افزود: تصمیم های نهایی در سطح سیاسی گرفته می شود.

ایران و 1+5 در مذاکرات «وین 4» که روزهای 23 تا 26 اردیبهشت ماه برگزار شد، گفت و گوهای خود را برای آغاز نگارش متن پیش نویس توافق نهایی آغاز کردند؛ مذاکراتی سخت، پیچیده و فنی که به دلیل اختلاف نظرهای بسیار طرفین «بدون پیشرفت محسوسی» پایان یافت.

سپس محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به طور غیررسمی روزهای پنجم و ششم خرداد ماه در استانبول ترکیه به مدت هشت ساعت گفت و گو کردند.

در این مذاکرات علاوه بر ظریف و اشتون، سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاونان ظریف و اشتون و حمیدی بعیدی نژاد و استفان کلمنت نیز با یکدیگر بصورت دو جانبه مذاکره کردند تا نحوه پیشرفت و مدیریت مذاکرات آتی ایران و 1+5 را بررسی کنند.

طرفین در مذاکرات استانبول تصمیم گرفتند که دور جدید مذاکرات کارشناسی در وین و همزمان با نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شود.

قرار است دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 (وین 5) در سطح سیاسی به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از 26 خرداد ماه در وین اتریش برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها