طوفان بی‌سابقه دیروز تهران؛ کشاورزان ورامینی را غافلگیر و آنها را مجبور به برداشت زودتر از موعد گندم کرد.
کد خبر: ۶۸۰۴۴۹
طوفان گندمکاران ورامین را وادار به برداشت زود هنگام کرد

طوفان بی‌سابقه دیروز که سبب کشته و زخمی شدن چند تن از شهروندان تهرانی و خساراتی در سطح شهر تهران شد، کشاورزان و گندم‌کاران شهرستان ورامین را هم بی‌نصیب نگذاشت و آنان را هم متحمل زیان‌های فراوانی کرد.

محمد زندی یکی از کشاورزان گندم‌کار شهرستان ورامین در رابطه با خسارت طوفان روز گذشته، گفت: طوفان بی‌سابقه دیروز خسارات زیادی را به کشاورزان منطقه وارد کرده، به طوری که کشاورزان از بیم از بین رفتن کل محصول گندمشان وادار به برداشت زودتر از موعد شده‌اند.

وی اظهار داشت: طوفان دیروز باعث ریزش بخشی از گندم شد و کشاورزان تصمیم گرفته‌اند با برداشت زودتر از هنگام حداقل بخشی از محصولشان را حفظ کنند.

این کشاورز بیان داشت: در مورد تحویل گندم به سیلوها هم مشکلاتی وجود دارد، به طوری که برخی از محموله‌های گندم ارسالی به سیلوها به دلایل مختلف مثل سن زدگی یا نامرغوب بودن تحویل گرفته نمی‌شود و کشاورز از این ناحیه هم مجدد متضرر می‌شود.

زندی تصریح کرد: بخشی زیادی از صیفی جات در اثر طوفان بی‌سابقه دیروز از بین رفته و کشاورزان در این زمینه هم خساراتی را متحمل شده‌اند.

محسن شاهسوند گندم‌کار دیگر شهرستان ورامین گفت: خسارات طوفان دیروز به کشاورزان منطقه بی‌سابقه بوده و بخش زیادی از زحمات کشاورزان از بین رفته است.

وی اظهار داشت: برخی از گندمکاران بر اثر طوفان مجبور به برداشت زودتر از موعد شده‌اند و برخی هم محصولشان از بین رفته و قابل برداشت نیست.

این کشاورز بیان داشت: از حدود 4 روز پیش وزش باد در منطقه ورامین آغاز شده بود، ولی شدت وزش باد روز گذشته کاملا بی‌سابقه بود و این طوفان تلفات و خسارات زیادی را به کشاورزان منطقه وارد کرد.

وی با بیان اینکه فصل برداشت گندم در شهرستان ورامین از اواسط تیرماه آغاز می‌شود، گفت: طوفان شدید کشاورزان منطقه را وادار به برداشت زود هنگام کرده است که امیدواریم همکاری لازم برای جلوگیری از خسارات بیشتر کشاورزان از سوی سیلوها برای خرید گندم از کشاورزان صورت گیرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها