رئیس بسیج رسانه ملی گفت: با هنر آلوده و هنری که بر مبنای سکولار باشد، نمی‌شود مبانی دین را ترویج کرد.
کد خبر: ۶۷۱۹۶۲
مبانی دین را نمی‌توان با هنر آلوده به سکولار ترویج کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج رسانه ملی، علی‌اصغر جعفری، روز پنجشنبه در همایش سومین دوره آموزشی سرگروه‌های صالحین بسیج رسانه ملی با موضوع «جایگاه حلقه‌های صالحین در تربیت نیروی انسانی» در خصوص بحث رسانه‌ها، اظهار کرد: عصر امروز عصر رسانه است و رسانه‌ها تاثیر بسیاری در مسائل سیاسی، اجتماعی و شئونات فردی زندگی افراد می‌گذارند.

وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در تغییرات زندگی انکار‌ناپذیر است، تصریح کرد: همه از رسانه استفاده می‌کنند اما برخی درست و برخی دیگر در راستای منافع شخصی خود به این امر می‌پردازند.

مشاور رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه رسانه نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در تحولات سیاسی و اجتماعی دارد، افزود: در تحولات نظامی کشورهایی مانند عراق و سوریه نیز دوربین‌های رسانه قبل از ابزار نظامی وارد میدان جنگ می‌شوند.

جعفری با تأکید بر اینکه رسانه باید از مبانی دینی و ارزشی دفاع کند، خاطرنشان کرد: در سال 92 تعداد شبکه‌های فارسی زبان از 102 شبکه به 160 شبکه افزایش پیدا کرده است، پس رسانه‌ها باید با پاسداشت ارزش‌ها در مقابل هجمه عظیم دشمنان بایستند.

رئیس بسیج رسانه ملی در ادامه افزود: جبهه حق نگاهش به سمت جمهوری اسلامی ایران است و در مقابل آن جبهه باطل نیز نسبت به جمهوری اسلامی دغدغه داشته و می‌داند جمهوری اسلامی بیش از سه دهه است که برنامه‌ آنها را مختل کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از اشتباهات ما این است که چشم به دیگران دوختیم، تصریح کرد: ما با هنر آلوده و هنری که بر مبنای سکولار طراحی شده نمی‌توانیم مبانی دین را ترویج کنیم، بلکه باید به خودمان و هنر اصیلمان متکی باشیم.

جعفری با تأکید بر بحث تهاجمی در رسانه گفت: تا زمانی که ما تدافعی برخورد کنیم بازنده هستیم، بنابراین در جبهه حق باید تهاجمی عمل کنیم تا برنده شویم.

رئیس بسیج رسانه ملی با بیان اینکه ما ایده‌هایی داریم که باید با افتخار آن را مطرح کنیم، افزود: در این راستا نباید منتظر بمانیم تا بی‌بی‌سی برنامه بسازد، سپس در مقابل آن برنامه تدافعی بسازیم.

وی با اشاره به اینکه دنیا دنیای رسانه و جنگ، جنگ رسانه است، افزود: وظیفه صدا و سیما تربیت نیروهای انسانی مؤمن و متعهد است، تا در مسیر ریل‌گذاری که رهبر عنوان کرده حرکت کنند.

این مقام مسئول در خصوص یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که نیروهای انقلابی نباید منزوی شوند، گفت: دستیابی به رسانه‌ای که در تراز انقلاب باشد، نیازمند انسجام نیروهای مؤمن و انقلابی است.

مشاور رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه اگر در رسانه ملی بخواهیم نقش‌آفرین باشیم باید به سمت ایجاد تشکیلات هوشمند و کارآمد برویم، یادآور شد: بسیج تشکیلاتی است شامل همه ویژگی‌های مثبت و هر جا حضور پیدا کرده اطمینان‌آور بوده و گره‌ها را باز کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم رسانه موفق داشته باشیم باید مدیریت بسیجی و مدیریت جهادی در مجموعه رسانه ملی ایجاد کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها