366 روز جستجوی بی نتیجه در اعماق اقیانوس هند

ردیاب معیوب در آسمان + عکس

تایلند روز پنجشنبه اعلام کرد که ماهواره​های این کشور 300 شیء شناور را در آب​های جنوب اقیانوس هند شناسایی کرده​اند که احتمال دارد مربوط به پرواز ام.اچ 370 مالزی باشد.
کد خبر: ۶۵۸۱۱۳
شناسایی اجسام مرتبط با هواپیمای مالزی

«آنوند اسنیدونگز» مدیر اجرایی توسعه فناوری​های فضایی و ژئوانفورماتیک تایلند گفت قطعات یافت شده به طور بالقوه با هواپیمای ساقط شده مالزی در جنوب اقیانوس هند در ارتباط است.

خبرگزاری رسمی تایلند (تنا) به نقل از وی گزارش داد اندازه این اشیاء بین دو تا 15 متر است و در دو هزار و 700 کیلومتری جنوب غرب شهر پرت استرالیا پراکنده شده​اند.

هشام الدین حسین وزیر دفاع و سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی نیز شب گذشته از کشف 122 شیء در جنوب اقیانوس هند خبر داده بود.

وی گفته بود که این اشیاء در سطح 400 کیلومتر مربع در جنوب اقیانوس هند پیدا شده است و نمی​شود اظهارنظر کرد که مربوط به هواپیما می​باشد، اما نشانه​هایی برای ادامه جستجوها است.

پیش از این ماهواره​های استرالیا، چین و فرانسه تصاویری ارسال کرده​اند که نشان می​داد اشیایی در جنوب اقیانوس هند شناورند و از آن زمان نیروهای چند ملیتی در حال جستجوی هواپیمای بویینگ 777 مالزی در این منطقه هستند که 20 روز پیش ناپدید شد.

این هواپیما 19 روز پیش از باند فرودگاه کوالالامپور با 239 مسافر برخاست تا عازم پکن شود اما پس از حدود یکساعت از رادارها محو و ناپدید شد.

153 مسافر از 239 سرنشین و خدمه پرواز ام.اچ 370 چینی، 38 نفر مالزیایی، هفت نفر اندونزیایی، شش نفر استرالیایی، پنج نفر هندی، چهار نفر فرانسوی و سه نفر آمریکایی بودند.

ایران، اوکراین و کانادا نیز هر کدام دو مسافر در این هواپیما داشتند و از کشورهای هلند، روسیه و جزیره تایوان نیز یک نفر با این پرواز از کوالالامپور به پکن سفر می​کردند و بقیه نیز از خدمه پرواز بودند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
۰
۰
بالاخره بعد از 2 هفته حاضر شدید بگید دو ایرانی هم در پرواز بوده اند. واقعا آفرین.
راستی صدا و سیما كی می خواهد كشته شدن سرباز ایرانی به دست جیش العدل را تسلیت بگوید؟
یا اصلا براش مهم نیست. نگاهی به پیام های مردمی زیر مطالب دكتر ظریف در فیس بوك بیاندازید تا ناراحتی و عصبانیت مردم از صدا و سیما را متوجه بشید.
واقعا براتون متاسف هستم

نیازمندی ها