راسل کرو در تلاش دیدار با پاپ

«نوح» همچنان خبرساز است

نمایش فیلم «نوح» جدیدترین فیلم با بازی راسل کرو که حاشیه‌های زیادی به دنبال داشته است، در برخی از کشورهای عربی ممنوع شد.
کد خبر: ۶۵۳۰۸۵
اکران فیلم «نوح» در خاورمیانه ممنوع شد

قطر، بحرین و امارات متحده عربی اعلام کرده اند اجازه نخواهند داد این فیلم حماسی – مذهبی که از سوی کمپانی فیملسازی پارامونت ساخته شده است، در کشورهایشان به نمایش درآید.

این فیلم که قرار است اکران جهانی اش را از اواخر این ماه (اواسط فروردین) آغاز کند، ساخته دارن آرنوفسکی است و از داستان حضرت نوح بر اساس انجیل الهام گرفته است. این فیلم به دلیل تجسم چهره یک پیامبر در کشورهای اسلامی اجازه پخش نخواهد یافت.

دیروز کشورهای قطر، بحرین و امارات متحده عربی به کمپانی پارامونت اعلام کردند اجازه نمایش این فیلم در کشورهایشان را نخواهند داد. انتظار می رود مصر، اردن و کویت نیز چنین پاسخی به پارامونت بدهند.

الازهر مصر به تازگی حکم عدم نمایش هر محصولی که تصویرگر چهره یکی از پیامبران الهی و نیز یاران حضرت محمد (ص) باشد، دوباره تایید کرد. بر مبنای این حکم نمایش فیلمی که تصویرگر چهره حضرت نوح (ص) باشد نیز ممنوع خواهد بود.

پارامونت نیز گفته است که پیش بینی می کرد با چنین نظری در کشورهای اسلامی روبه رو شود.

از پیش برنامه ریزی شده بود که فیلم «نوح» در تاریخ 26 مارس و دو روز پیش از اکران آن در آمریکا، در مصر اکران شود. در این فیلم راسل کرو در نقش حضرت نوح ظاهر شده است. به گفته پارامونت این فیلم بیش از آن که برمبنای روایت های موجود از حضرت نوح در انجیل ساخته شده باشد، نگاه جدید و خلاقانه ای به این موضوع است.

در فیلم «نوح»، آنتونی هاپکینز در نقش پدربزرگ حضرت نوح ظاهر شده و اما واستون، جنیفر کانلی، داگلاس بات، لوگان لرمن و ری وینستون دیگر بازیگرانی هستند که در آن ایفای نقش کرده اند.

هفته پیش راسل کرو تلاش کرد تا با جلب توجه پاپ، مجوز لازم مذهبی برای جلب توجه دیدگاه های مذهبی را به این فیلم جلب کند و درخواست کرده بود تا پاپ اجازه دهد این فیلم برای او به صورت خصوصی پخش شود.

راسل کرو در توییتر از پاپ رهبر کاتولیک های جهان خواسته بود تا به عنوان فردی که بیشترین اطلاع را از روایت داستان زندگی حضرت نوح در انجیل دارد، به تماشای آن بنشیند.

وی خطاب به پاپ گفته بود: پیام این فیلم قدرت، جذابیت و طنین صدای نوح است.پدر مقدس، نهایت آرزوی من این است که فیلم دارن آرنوفسکی را برای شما نمایش دهم.

راسل کرو نوشته بود «انشاالله» این کار عملی شود و دقیقا از واژه «انشالله» به جای معادل انگلیسی آن استفاده کرده بود.

از زمانی که پاپ فرانسیس راهی واتیکان شده تاکنون فیلمی در واتیکان به نمایش درنیامده است.

به دنبال درخواست سازندگان فیلم «فیلومنا» فیلم نامزد اسکار از پاپ برای تماشای آن، سخنگوی پاپ گفته بود پاپ فیلم تماشا نمی کند.

در حالی که خود پاپ فرانسیس سال پیش از علاقه اش به فیلم های کلاسیک ایتالیایی و آثار فدریکو فلینی و رابرتو روسلینی سخن گفته بود.

تایید پاپ می تواند موجب فروش بیشتر این فیلم شود چون انتظار می رود برخی از شاخه های متفاوت مسیحیت نیز این فیلم را تحریم کنند.

چندی پیش دارن آرنوفسکی در گفت وگو با نشریه رولینگ استون گفته بود در این فیلم به روایت انجیل وفادار مانده هر چند جنبه های دراماتیکی نیز در آن مورد توجه قرار گرفته است. این فیلم دو ساعته است و با بودجه 125 میلون دلاری ساخته شده است.

یک نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد 98 درصد از تماشاگران مذهبی از تصمیم هالیوود برای تجسم حضرت نوح بر صفحه بزرگ راضی نیستند. پس از این نظرسنجی بود که راسل کرو تلاش کرد تا از پاپ کمک بگیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
۰
۰
این اعراب تكلیفشون با خودشونم مشخص نیست
الیاس دریابانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
دوستان هالیوود در تمام ساخته های خود به دنبال یگانگی فرهنگی است كه در این صورت دیگر امریكا نیازی به ارتش برای تسخیر كشورها و سلطه بر آنها نخواهد داشت ما باید با دید عمیق تری با مسائل روبه رو شویم 0
امیر
Sri Lanka
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
۰
۰
سلام به دوستان گرامی فقط قبل از ابنكه نكته مهمی درباره ی به تصویر كشیدن چهره ی پیامبران اشاره كنم باید بگم كه بنده تا زمانی كه فیلم را نبینم نمی توانم درباره ی آن نظری بذهم و به شما هم همین پیشنهاد رو میكنم و در ضمن باید بگم ما چهره پیامبری را در سینما خود به تصویر كشیده ایم كه از نظر شباهت به پیامبر اسلام (ص) بسیار نزدیك است كه این را خود پیامبر گفته اند البته مدركش الآن در اختیار بنده نیست پس چرا وقتی خود می آییم چهره ی پیامبری را كه بسیار شبیه به پیامبر است به تصویر میكشیم ایرادی ندارد ولی دیگران این كار را انجام دهند گناه است پس یادمان باشد اول اشتباهات خودمان را برطرف كرده بعد دیگران را نقد كنیم با تشكر یا حق
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
۰
۰
من این فیلم رو تقریباً كامل نگاه كردم و باید بگم از اونچه كه دیدم اصلاً خوشم نیومد. به نظر من به جای اینكه دلیل ممانعت از پخش فیلم ، به تصویر كشیدن پیامبر باشه باید به این نكته توجه میشد كه آنچه كه در فیلم روایت شد كاملاً با چیزی كه در قرآن از آن یاد شده متفاوته. در هیچ كجای فیلم من ندیدم كه پیامبر بخواد مردم رو به پرستش خدا دعوت كنه.
در هیچ كجای فیلم خداوند مستقیم و یا غیر مستقیم با پیامبر صحبت نمیكرد. و فقط حضرت نوح چند بار خواب دیدند و یا به نظر میرسید كه اتفاقاتی كه قرار بود بیوفته بهشون الهام میشد. تازه جالبه تو یه صحنه پیامبر خطاب به كسی كه تو فیلم خودش رو پادشاه می دونست و دشمن خدا بود گفت كه طوفان و سیلی غذاب ما برای شما خواهد بود. انگار در تعیین نوع عذاب خود پیامبر هم دخیل بودن .
تازه مگه نه این كه پسر پیامبر هم جزء كافران بوده و در نهایت غرق میشه. اما توفیلم كل خانواده پیامبر نجات پیدا میكنند و كس دیگه ای هم نبود كه به اونا ملحق بشه .تازه پادشاه یا همون سركرده كفار هم یواشكی سوار كشتی میشه و از غذاب الهی فرار میكنه كه اینا هیچ كدوم با باورهای ما كه از قرآن بهمون رسیده یكی نیست.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
۱
۰
فقط به اندازه دیدن یك اثر سینمایی ارزش دارد و بدون هیچ محتوای قابل قبول
محتوا كاملا مردود
یه نفر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
۰
۰
گرچه اصلا موافق نیستم كه به دلیل نشون دادن چهره پیامبر از اكرانش جلوگیری بشه اما از طرفی هم كار خوبی كردن چون اینجوری الكی مردم وقتشونو پای این فیلم تلف نمیكنن!!!
واقعا بی محتوا بود!!!خود حضرت نوح نمیدونست چه كاری خوبه چه كاری بد،نمیدونم چه جوری میخواست مردم رو هدایت كنه!!!!در ضمن خلاف قرآن كه حضرت نوح تا آخرین لحظه داره از مردم خواهش میكنه باهاش همراهی كنن و به خدا ایمان بیارن تا از عذابش دور باشن،تو این فیلم مردم بدبخت میخوان بیان تو كشتی حضرت نوح نمیذاره!!!!!
اصلا فكر نمیكنم حتی یهودی ها و مسیحی ها هم این روایتی كه تو فیلم شد رو قبول داشته باشن!!!

نیازمندی ها